کد خبر: ۸۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروگفت: سفر پزشکان به خارج ازکشوردرصورتی که با هدف نمک گیری پزشکان ازسوی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی باشد به طورقطع ممنوع است.

دکتر مهدی پیرصالحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر اظهارکرد:برخی از شرکت های داخلی و خارجی پزشکان را تنها ،گروهی ویا همراه خانواده شان به سفرهای خارجی می برند که در این میان به علت نمک گیری پزشکان امکان تجویز داروهای آن کشورها وجود دارد.

وی اظهارکرد:اعزام پزشکان ازاین طریق به خارج ممنوعیت دارد .اما شرکت در سمینارها و کنگره های بین المللی از نظر سازمان غذا و دارو و نهادهای بین المللی تحت شرایطی ممنوعیت ندارد بلکه شرایط خاصی دارد که در آئین نامه تبلیغات ما ذکر شده است .بنابراین پزشک بعد از بازگشت به کشورباید  گزارش و نتیجه کنگره یا همایش را به سازمان غذا و دارو ارائه دهد.

پیرصالی همچنین افزود: برای سفرهای خارجی پزشکان نمی شود هیچ نظارتی در هیچ جای دنیا داشت زیرا بحث شخصی افراد است. بنابراین  دروهله نخست پزشکان و دروهله دوم شرکت ها باید اصول مربوطه را رعایت کنند.


مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد:در صورتی که این سازمان  وسایر نهادهای نظارتی متوجه شوند که اتفاقی در دراین خصوص افتاده به طورقطع با متخلفان برخورد می کنند اما این کار خیلی قابل نظارت دقیق نیست بلکه بحث تعهد پزشکان و شرکت ها مطرح است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: