کد خبر: ۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
وزیر بهداشت در حاشیه بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان عنوان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>وزیر بهداشت با اعلام ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به دبستانی‌ها در طول 18 ماه که با همکاری آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد از ساخت و تامین هزار تخت NICU برای نوزادان کشور در سال جاری خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : سیدحسن هاشمی در حاشیه بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماریهای کودکان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه ساخت و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای بیماریهای کودکان اظهار کرد: امسال گسترش اورژانس‌ها را خواهیم داشت به طوری که تخت‌های NICU و ICU افزایش خواهد یافت تا نوزادانی که 900 گرم وزن دارند با این تجهیزات زنده بمانند.

وی ادامه داد: برای افزایش تجهیزات NICU و PICU سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت پذیرفته است و در تلاشیم در طرح چهارم طرح تحول سلامت با متخصصان رشته کودکان نیز اصلاحات و تغییراتی در این تخصص‌ها صورت پذیرد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه  پرستاران نیز جزو گروه‌هایی هستند که علاقه‌مند به اصلاح آموزش‌های‌شان هستند، افزود: بنابر این در گام چهارم طرح تحول سلامت با همکاری متخصصان کودکان و همچنین پرستاران این تغییرات صورت می‌پذیرد. 

* در حوزه ژنتیک دچار مشکل هستیم

هاشمی با اشاره به اینکه واقعا خانواده‌هایی که دارای کودکان دچار بیماریهای مادرزادی می‌شوند با رنج و مشکلات بسیاری مواجه هستند گفت: براین اساس در حوزه ژنتیک دچار مشکلات هستیم که باید اصلاح شود زیرا کودکان در زمینه تغذیه و همچنین در مقوله سوانح بیشتر باید به آنها توجه شود.

* درباره کودک‌آزاری برنامه‌ای نداریم

وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه کاهش کودک‌آزاری نیز تصریح کرد: برنامه خاصی برای کودک‌آزاری نداریم بلکه این رسانه‌ها هستند که باید در این زمینه ببشتر نقش‌آفرینی کنند. به هر حال مباحثی چون کودکان کار ریشه در اقتصاد و فقر دارد بنابراین باید در حوزه اقتصاد تصمیمات انقلابی گرفته شود و از ظرف دیگر فرهنگ عمومی نیز ارتقا یابد تا چنین معضلاتی کاهش یابد. 

*ارائه خدمات بهداشت دندان به دبستانی‌ها در 18 ماه

وزیر بهداشت درباره برنامه‌های وزارت بهداشت با آموزش و پرورش برای ارائه خدمات دندانپزشکی نیز خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش درصدد هستیم تا در طول 18 ماه خدمات بهداشت دندان به دبستانی‌ها ارائه کنیم که این در مرحله نخست است. از طرفی دیگر در تلاشیم تا هزار تخت NICU نیز به مجموعه تخت‌های NICU در کل کشور اضافه شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: