کد خبر: ۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
متخصص پروتزهای دندانی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :متخصص پروتزهای دندانی تأکید کرد: در درمان بیماران دانش و مهارت های دندانپزشکی، باورها و نگرش های دندانپزشکی و مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت است حال آن که کیفیت همه مواد مصرفی در ایران خوب نیست.

دکتر سیدجلیل صدر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در واقع دارا بودن مهارت و دانش بدون استفاده از مواد خوب دندانپزشکی معضلات جدی را برای بیمار ایجاد می کند.بنابراین نباید از هر کشوری مواد را ارزان خریداری و مورد استفاده قرار داد زیرا در دراز مدت برای کشور مشکل ساز خواهد بود .

وی افزود: در ایران خوشبختانه طی سالهای اخیر تجهیزات پزشکی پیشرفت های خوبی داشته حال آن که برخی از مواد دندانپزشکی مان خوب است اما نه همه مواد مصرفی درکشور.

شایع ترین سرطان در دهان

صدر در ادامه شایع ترین سرطان دهان را سرطان زبان دانست و اظهارکرد: در پی آن نسوج اضافه ای در دهان اضافه می شود و بیمار احساس رشد روز افزون چیزی در دهانش را دارد؛ اگر دندانپزشک در حین معاینه متوجه ضایعه ای کنار زبان بیمار شود باید بیمار را برای نمونه برداری به یک جراح ارجاع دهد تا در صورت تشخیص ضایعه برداشته ودرمان ادامه یابد .

چه افرادی در معرض ابتلا به سرطان زبان هستند؟

به گفته وی سیگاری ها و گاهی اوقات افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به سرطان زبان نیز قرار دارند، از طرفی دیگر برخی تحریکات نیز در این امر دخالت دارند و این سرطان در همه رده های سنی هم دیده می شود. اما سرطان زبان به طور معمول در دهه چهارم زندگی و در زنان شایع تر است و اگر درمان نشود مانند هر سرطان دیگر به کل بدن متاستاز می دهد اما چون در دهان است بیماران زود متوجه می شوند که باید بلافاصله نیزدرمان آغازشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: