کد خبر: ۸۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
معاون آموزشی وزیر بهداشت عنوان کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: در صورت تحقق بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی، کیفیت خدمات مراکز آموزشی درمانی مطابق استانداردهای ملی و بین المللی ارتقاء می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین : باقر لاریجانی در رابطه با بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی اظهار داشت: این بسته ناظر به سیاست‌های نهادینه‌سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت، گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت و ساماندهی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی است.

وی افزود: انتظار می‌رود در صورت تحقق بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مطابق استاندارد ملی و بین‌المللی داشته باشیم. همچنین ارتقاء کیفیت خدمات مراکز آموزشی ـ درمانی مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی از دیگر خروجی‌های مورد انتظار از این بسته به شمار می‌رود.

معاون آموزش وزیر بهداشت ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی سازنده در دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز آموزشی و درمانی همچنین تضمین و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها و فرآیندهای آموزش عالی علوم پزشکی از دیگر خروجی‌های مورد انتظار در صورت تحقق بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی است.

لاریجانی با بیان اینکه طراحی و اجرای برنامه‌ اعتبار بخشی موسسه‌ای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی از محورهای بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی است، گفت: اهداف این محور نظام‌مند کردن فرآیند نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است.

وی اضافه کرد: طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی همچنین تضمین و ارتقاء مستمر کیفیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی از دیگر اهداف محور طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی است.

معاون آموزش وزیر بهداشت گفت: طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسه‌ای مراکز آموزشی درمانی (مراکز ارائه خدمات آموزشی)، اعتباربخشی برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و استانداردسازی فرآیندهای آموزش علوم پزشکی از دیگر محورهای بسته اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان‌های آموزشی به شمار می‌رود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: تضمین استانداردهای فرآیندهای آموزشی، توانمندسازی گروه‌های آموزشی و ارزشیابی داخلی فرآیندهای آموزشی بر اساس استانداردهای تدوین شده از دیگر اهداف محور استانداردسازی فرآیندهای آموزش علوم پزشکی است.

وی ابراز داشت:‌ ساماندهی صدور مجوز آموزشی برای مراکز آموزشی ـ درمانی بر اساس معیارهای ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی همچنین نظام‌مند کردن فرآیند نظارت و ارزیابی از مراکز آموزشی و درمانی همچنین اعطای مجوز آموزشی آنها از اهداف محور طراحی و اجرای برنامه اعتباربخشی موسسه‌ای مراکز آموزشی ـ درمانی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: