کد خبر: ۸۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه نامناسب کودکان باعث شیوع چاقی و بیماریهای مختلف در سن پایین آنها شده است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی ربانی رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان ایران همزمان با سیزدهمین کنگره پرستاری در طب کودکان بیان کرد: در بحث تغذیه با مشکل ریز مغذی ها رو به رو هستیم، طبق تحقیقات انجام شده تقریبا افراد در شهرهای بزرگ ویتامین D بدنشان کم است و هر چند که قبلا مصرف متوسط ویتامین‌ D توصیه نمی‌شد اما حال بخصوص به بانوان مصرف هفته آی یکبار از ویتامین‌های 50 هزار واحدی D توصیه می شود که میل کنند.

وی افزود: ویتامین D بدنمان ناکافی است نه اینکه کم باشد.

دکتر ربانی درباره شیوع چاقی در کودکان تصریح کرد: زنگ خطر شیوع چاقی در کودکان در حال به صدا درآمدن است و در کلینیک‌های خصوصی نصف بیماران بچه‌های چاق هستند که برای درمان چاقی مراجعه می کنند. چاقی ما در همه مریضی‌هاست و وقتی چاقی رخ می دهد تمام زمینه‌های لازم برای بیماری های قلبی و عروقی و اختلالات چربی و ... مطابق آن ایجاد می شود لذا این زنگ خطر را باید به همه هشدار داد.

وی گفت: باید به همگان گفته شود که بچه‌ها با مصرف فست‌فود‌ها و غذاهای پرکالری رشدشان بهتر نمی شود. اگر غذاهای کافی و مناسب در اختیار بچه‌ها با زمینه مناسب قرار داده شود در آن زمان است که کودک رشد بهتری خواهد داشت . به تبع چاقی‌‌های موجود بیماری‌هایی مثل دیابت و اشکالات استخوانی کودکان بیشتر شده است.

بنابراین امیدواریم با برنامه‌هایی که معاونت بهداشتی در نظر دارد و آگاهی‌ هرچه بیشتر خانواده‌ها بیماری‌های بیماران متابولیسم ساماندهی شود و مسئله ناکافی بودن ریز مغذی ها جا بیفتد و حل شود.

رئیس بیمارستان مرکز طب کودکان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید توجه کنند که کودکانشان بعد از دو سه سالگی هر سال فقط باید 2 کیلوگرم وزن اضافه کنند و افزایش این مقدار در سال باعث اضافه وزن و چاقی او در آینده خواهد شد و این همان زنگ خطر است. وقتی این چاقی از سن پیش دبستانی شروع شد دیگر قابل کنترل نیست و کودکان زمینه خاص افزایش وزن را همیشه با خود خواهند داشت که به تبع آن گرفتار مشکلاتی هم می شوند. طبق بررسی‌های انجام شده و فرمول‌های سازمان غذا و دارو آمریکا مصرف در حد نیاز ویتامین‌های A و D در سنین رشد برای کودکان ضرورت دارد و باید از همان دو سه سالگی چاقی‌های کودکانمان را رصد و کنترل کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: