کد خبر: ۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
شفا آنلاین>سلامت>بیست و هفتمین کنگره بین‌المللی کودکان همزمان با سیزدهمین همایش پرستاری در طب کودکان پیرامون سلامت و بیماری‌های کودکان برای نگاه جامع‌تر برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،صبح امروز نشست خبری بیست و هفتمین کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان ایران همزمان با سیزدهمین همایش پرستاری در طب کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان قطب علمی اطفال کشور برگزار شد. 

دکتر رضا شروین بدر فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و دبیر اجرایی کنگره بیان کرد: این همایش به عنوان معتبرترین همایش کودکان کشور هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود. 

زمان برگزاری این همایش 16 تا 19 مهر 1394 و مرکز طبی کودکان با همکاری تعدادی از انجمن‌ها از قبیل انجمن رشد و تکامل کودکان و انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران‌ این کنگره را برگزار می‌کند.

دکتر بدر با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این کنگره اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگانی که به نظر می‌رسد در این کنگره حضور یابند حدود 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر است که در حال حاضر 1648 نفر به صورت غیر حضوری ثبت نام داشته‌ایم. در دو کنگره پزشکی و پرستاری روی هم 300 نفر سخنران‌ و 55 نفر عضو هیئت رئیسه پزشکی داریم و در کنار این کنگره حدود 131 پوستر ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌های کنگره کودکان در سه سالن اصلی مرکز همایش‌های بیمارستان طبی کودکان انجام می‌شود و تعدادی سالن هم برای کنگره پرستاری درنظر گرفته شده است.

دکتر بدر بیان کرد: سخنرانان کشورهای خارجی ما در این کنگره حدود 14 نفر از کشورهای ترکیه، قطر، آلمان، هلند، انگلیس، لهستان آفریقای جنوبی و آمریکا هستند‌.

در کنار همایش 6 کارگاه جانبی برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز روز قبل از افتتاح کنگره یعنی چهارشنبه تحت عنوان کارگاه‌های دیابت، نوار قلب کودکان، آموزش مسمومیت‌های شایع در  کودکان برگزار می‌شود. همچنین روز شنبه کارگاه آموزشی اختلال خواب کودکان توسط دو تن از متخصصین ارائه می‌شود. در کنار کنگره از طرف وزارت بهداشت نیز کارگاه‌های آموزشی مثل کارگاه خدمات ژنتیک دوران کودکی به دقت و محوریت ژنتیک اجتماعی در سالن B این بیمارستان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: محورهای کنگره در مجموعه‌های سالن‌ها شامل اختلالات رشد کودکان‌، بیماری‌های متابولیک ارثی، بیماری‌های تیروئید کودکان، بلوغ، جراحی شایع در کودکان،‌ رادیولوژی‌، تغذیه، مغز و اعصاب کودکان، اختلالات غدد در کودکان‌، طب تسکینی و غیره می‌باشد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: