کد خبر: ۸۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: حضور وزیر بهداشت بعد از فاجعه منا در عربستان و پیگیری های ویژه ایشان وهیات همراه بدون شک قابل ستایش است.چراکه احساس مسئولیت وحضوربموقع ایشان بسیار زیبا بود. حال آن که توصیه ما اینستکه افراد شاهد صحنه های دلخراش و مرگ شهدا به یک مشاور بهداشت روان مراجعه کنند.

دکتر غلامرضا حاجتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به طور کلی از دست دادن یک عزیز خیلی سخت است ضمن اینکه سوگواری مراحلی دارد که برای کنار آمدن با آن باید طی شود.

این روانپزشک تأکید کرد: به افرادی که در فاجعه منا شاهد صحنه های دلخراش و از دست دادن عزیزان و سایر شهدا بوده اند؛ توصیه می شود در اولین فرصت به یک مشاور بهداشت روان مراجعه و با وی مشورت داشته باشند تا دچار اختلال روانی متعاقب سانحه نشوند.

نقش حاکمیت در به آرامش رساندن مردم بعد از فاجعه منا

حاجتی خاطرنشان کرد: نقش حاکمیت در به آرامش رساندن مردم پس از فاجعه منا خیلی زیاد و کمک کننده است. در واقع حاکمیت باید تمام اقدامات لازم را برای این که حقی از مردم ضایع نشود و بتواند با این حادثه و ابعاد مختلف آن نیز کنار آیند به درستی انجام و اطلاعات لازم را ارایه دهد.

Bildergebnis für ‫مجروحان منا‬‎

وی افزود: در واقع حاکمیت باید به مردم زمان لازم و اطمینان بدهد که موضوعات این چنینی در حال پیگیری است و در این صورت مردم خود به خود آرام می شوند و ما می دانیم زمان سوگواری در فرهنگ ایرانی 40روز است تا مراحل مربوطه به طورعمده طی شود و بعد باید دنبال مسائل حقوقی و انسانی و حاکمیتی رفت.

وی تصریح کرد:نکته مهم آن که روانپزشکان و روانشناسان باید کمک کنند تا افراد دچار غم از دست دادن یک عزیز مراحل سوگواری را به درستی طی کنند. زیرا در غیر این صورت به عنوان یک سوگواری حل نشده در ذهن انسان ها آن هم با عواقب جدی و مخرب نیز بر جا می ماند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: