کد خبر: ۸۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>اجتماعی>موزه ملي تاريخ علوم پزشکي، پنج‌شنبه هفته پيش ميزبان پزشکاني بود که سال 1353 و 54 تازه وارد دانشگاه شده بودند. دانشجويان تنها ميهمانان اين مراسم نبودند، اساتيد آنها هم در اين گردهمايي حضور داشتند و براي دانشجويان سابقشان صحبت کرند.
به گزارش شفا آنلاین،ناصر کماليان، متخصص پاتولوژي و از اساتيد پيشکسوت دانشگاه علوم پزشکي تهران خوشحال بود از اينکه بعد از سال‌ها دانشجويان و استادهايشان دور هم جمع‌ شده بودند. کماليان از رابطه استاد و دانشجو حرف زد: «عملکرد اين دانش‌آموختگان در واقع نشان‌دهنده عملکرد ما است.


ضعف و قوت آنها در نهايت به دانشگاه مرتبط مي‌شود.» از نظر او رابطه اين دو بايد مستحکم‌تر شود: «در سايرکشورها هم دانش‌آموختگان با دانشگاه خود در ارتباط هستند و دانشگاه آنها را رها نمي‌کند. ان‌شا‌ءالله اين گردهمايي‌ها سال‌هاي آينده گسترش يابد.»

 کاظم آملي، متخصص ريه يکي ديگر از اساتيدي بود که پشت تريبون رفت و از دانشجويان قديمي‌اش تعريف کرد: «ديدار دوستان، همکاران وکساني که 6 سال بايکديگر بوديم، اتفاق بسيار فرح‌بخشي است.

 بنده از برکات حضور و اطلاعات اين دانشجويان که هم اکنون خود استادان برجسته‌اي هستند، استفاده مي‌کنم. رابطه بنده با دانشجويان خوب بوده و هميشه با عشق وعلاقه واحترام با آنها رفتار مي‌کردم.»

ولي‌اله محرابي، فوق تخصص جراحي کودکان از اساتيد پيشکسوت خوشحال بود که بعد از 40 سال شاگردانش را مي‌بيند: «حضور در اين گردهمايي يکي از زيباترين ساعات زندگي بنده است. بعد از 40 سال در خدمت همکاراني هستم که خود اکنون از اساتيد هستند. مي‌توانم فقط بگويم الحمدالله، الحمدالله، الحمدالله. اول براي اينکه بعد از60 سال که از دوران دانشجويي خود مي‌گذرد توانستم به عنوان معلم دين خود را ادا کنم. دومين الحمدالله براي اينکه نزديک 40 سال است دردانشگاه خدمت مي‌کنم. سومين الحمدالله براي اينکه هنوز در قيد حيات هستم و مي‌توانم اين صحنه‌ها وگردهمايي‌ها را ببينم... ان‌شاءالله اين برنامه‌ها ساليان سال ادامه پيدا کند. اينجا دانشگاه علوم پزشکي تهران نماد آموزش عالي کشور است. بنابراين دانش‌آموختگان آن نيز بايد الگو باشند براي ديگر دانش‌آموختگان.»

بهروز برومند، متخصص کليه از اساتيد قديمي دانشگاه علوم پزشکي تهران از اينکه امروزه بعضي از دانشجويان و اساتيد رابطه خوبي ندارند، انتقاد کرد: «ديدن دانشجوياني که اکنون بالنده شده‌اند وبه موفقيت رسيده‌اند بسيار اميدوار کننده است.

رابطه بسيار خوبي با دانشجويان دارم حتي با برخي رابطه خانوادگي دارم. و افتخار من اين است هر چهار فرزندم پزشک هستند. ولي امروزه دانشجويان خيلي ارتباط مناسبي با اساتيد خود ندارند و وجود اساتيد به نامي همچون مهدي آذر که اسوه والگوي اخلاقي بودند کمبودشان در سيستم حس مي‌شود.»
محمد‌حسين سيد‌فرشي، متخصص چشم و ديگر استاد پيشکسوت دانشگاه همبستگي و ارتباط بين افراد را مهم‌ترين هدف از برگزاري اين گردهمايي‌ها عنوان کرد و از اينکه در جمع پزشکان بنام، همان دانشجويان سابق خودش است، گفت: «از اينکه امروز در کنار دانشجويان خود از جمله دکتر بغدادي ،دکتر سادات، دکتر کريمي، دکتر رباني، دکتر محققي، دکتر علي عسگري که هم اکنون افراد بنامي هستند حضور دارم، افتخار مي‌کنم.»سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: