کد خبر: ۸۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین انتقادکرد:
شفا آنلاین- جراح بیماری های کلیه و مجاری ادرار گفت: به رغم این که ما دانشگاهی هستیم و برای پول کار نمی کنیم اما در صورت انجام یک ختنه بیشتر از پیوند کلیه به ما پول می دهند!

دکتر حسن جمشیدیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:تاپارسال مبلغ ناچیزی در حدود 300هزارتومان(برای گروه پیوند بیمارستان امام خمینی "ره" اختصاص داده بودند که هر جراح به ازای هر پیوند60تا 70هزارتومان دریافت می کرد. اما حدود یک سال است که به ما چیزی پرداخت نکرده اند و گفته اند که پیوند چه فرقی با سایر عمل ها دارد که برای سایر عمل ها پول ندهیم اما برای پیوند بدهیم!

وی ادامه داد: ما دانشگاهی هستیم و برای پول کار نمی کنیم و پولمان را از بابت ختنه در می آوریم؛اما در صورت انجام یک ختنه بیشتر از پیوندکلیه به ما پول می دهند.اما تاکید می کنم ما دنبال پول پیوند نبودیم اما این که تا این اندازه پیوند کنار گذاشته شود و حتی یک ریال بابت آن داده نشود؛ برای ما دردآور است.

Bildergebnis für ‫بخش پیوند کلیه بیمارستان امام‬‎

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: پیوند در ایران با سایر کشورها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست زیرا در کشورهای دیگر تیم های پیوند تنها کار پیوند انجام می دهند؛بابت آن حقوق می گیرند و حمایت مالی آنها هم زیاد است و به کارشان اهمیت و احترام گذاشته می شود؛ اما در ایران باید کار دانشگاهی را انجام دهیم و بعد برای انجام پیوند مطب را ترک کنیم و معلوم نیست که تا چه زمانی طول می کشد!

وی تأکید کرد: به نظر من کار پیوند خیلی اختصاصی و بهادار است، پزشکانی که پیوند انجام می دهند ایثار می کنند البته وظیفه اشان است و کسی هم برای پول کار نمی کند. اما دولت باید بداند که اگر با این دید نگاه کنند که پیوند هیچ فرقی با سایر عمل های جراحی ندارد در نهایت بیماران و دولت ضرر خواهند کرد.

جمشیدیان تصریح کرد: من از مسئولین می خواهم که به این وضعیت فکر کنند؛ پیوند یک مسئولیت روانی حین و بعد از جراحی دارد. افراد خاصی پیوند را انجام می دهند و به نظر من باید برای آن تعرفه بگذارند یا حداقل ازدست اندرکاران این کار تشکر کنند و نگویند که وظیفه اشان است؛ این همه بی توجهی مسئولین به پیوند برای من دردناک است وامیدوارم هرچه زودتر شاهد تغییرات جدی دراین باره باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: