کد خبر: ۷۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>سلامت>اصلاح کبد نقش موثری بر درمان بیماری‌های پوستی دارد.
به گزارش شفا آنلاین، حسن اکبری کارشناس تغذیه و محقق طب سنتی اسلامی با اشاره به اهمیت نقش کبد بر سلامت پوست اظهار کرد:‌ در طب سنتی جایگاه پوست، مو و ناخن در سلامت بدن باهم مشترک است و در حیطه کار کبد تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: اگر فردی دچار بیماری‌ها، خشکی، ضایعات و لکه‌های پوستی شود باید ریشه آن را در کبد جستجو کنیم، اصلاح و...درمان ریشه‌ای کبد در درمان این بیماری‌ها موثر است.

اکبری تصریح کرد: بیماری‌های مرتبط با کبد شامل دو نوع بیماری کبد چرب و کبد سرد است. اگر فردی کبدش چرب باشد با خوردن یک استکان عرق کاسنی می‌توانیم کبد او را متعادل کنیم و اگر دچار بیماری کبد سرد باشد باید از دمجوش‌های گرم مانند زنجبیل، دارچین و زعفران برای درمان کبد سرد استفاده شود.

وی با اشاره به بروز بیماری‌های پوستی در فصل پاییز تاکید کرد: در فصل پاییز به دلیل برودت و خشکی هوا ما با شیوع یبوست، کبد چرب، التهاب‌های پوستی، اگزما، خشکی و لکه‌های پوستی، خشکی و شککندگی ناخن‌ها و موها مواجه می‌شویم. در درمان ریشه ای ابتدا باید کبد را در این بیماران اصلاح کنیم و برای اصلاح کبد نیز باید یبوست از بین برود.

چند نکته مهم برای مراقبت پوست
این کارشناس تغذیه و طب اسلامی گفت: برای درمان و اصلاح کبد چرب، یبوست و بیماری‌های پوستی باید از خوردن غذاهای فست فودی پرهیز شود.

وی افزود: مصرف انجر هنگام صبح و ناشتا در اصلاح کبد موثر است. اگر شخصی نمی‌تواند از میوه انجیر استفاده کند انجیر خشم را شب در یک لیوان آب خیس کند و صبح ناشتا بخورد و یا دمجوش گل گاو زبان را به جای چای ناشتا بخورد.

چگونه پوستی شاداب و جذاب داشته باشیم؟
اکبری با اشاره به داشتن پوستی شاداب و جوان تاکید کرد: برای داشتن پوستی شاداب و جوان می‌توانیم از روغن‌های گرم و تر مانند روغن‌ زیتون بودار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به این صورت که شب‌ها با استفاده از روغن زیتون بودار لایه‌ای خیلی نازک از این روغن و 5 دقیقه ماساژ پوست می‌توانیم پوستی شاداب و جوان داشته باشیم این کار را می‌توانیم باری موهای خود نیز انجام دهیم.

این کارشناس تغذیه و طب اسلامی ایرانی اشاره کرد: در فصل پاییز بهتر است پوست و موهای خود را با روغن‌های گرم و مرطوب کننده 5 دقیقه ماساژ دهیم.

با چند ماسک پاییزی آشنا شوید
اکبری با اشاره به استفاده از چند ماسک پاییزی برای مراقبت از پوست گفت: تنوع ماسک‌های پاییزی برای مراقبت از پوست بسیار زیاد است که به  چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

ماسک‌هایی با رایحه زیتون
مناسب‌ترین ماسک‌ پاییزی برای مراقبت ماسک‌های زیتونی است.

ترکیبی از روغن زیتون و چند قطره عسل، پودر زعفران و چند قطره عرق رازیانه باعث شادابی، سلامت و تازه ماندن پوست می‌شود.

بعد از استفاده از این ماسک‌ها افراد کم‌تر دچار ترک و خشکی‌های حاصل از برودت هوا در فصل پاییز می‌شوند.

ماسک‌های رازیانه کرم رازیانه، کرم عسل به عنوان ضد آفتاب و جوان کننده پوست در جلوگیری از چروک و ترک‌های پوست  نقش بسیار مهمی دارد.

ترکیب اولیه ماسک‌ روغن زیتون و کمی سرکه محلی برای از بین بردن لکه‌های پوست مناسب است.

ماسک پیاز
استفاده از  ماسک پیاز به این صورت که نصف این ترکیب آب و نصف دیگر آن آب پیاز باشد برای شادابی و طراوت پوست موثر است.ماسک پیاز با ترکیبی از عسل به مدت 15 دقیقه پوست را شاداب می‌کند.
 
ماسک آلوورا
ماسک گیاه لوروا؛ اگر گیاه آلوورا را با چاقو برش بزنیم، ژله‌ای داخل ساقه این گیاه وجود دارد که برای درمان ناراحتی‌های پوستی مفید است.

ماسک  خیار
ماسک خیار به ویژه خیار بزرگ با برش عرضی و ماندن آن به مدت 20 دقیقه روی پوست باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

ماسک لیمو یا آبلیمو
ماسک طبیعی لیمون یا آب لیمو؛ در این روش لیموی تازه را برش می‌زنیم با ماندن آن به مدت 20 دقیقه روی پوست صاحب پوستی شاداب خواهیم شد.یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی ترکیبی از ابلیمو، روغن زیتون و عسل است.
 
ماسک‌های طبیعی بسیاری با توجه به ذائقه و خصوصیات افراد وجود دارد و در بسیاری از موارد ترکیبی از ماسک‌های مختلف بستگی به  نوع عارضه های پوستی کاربرد دارد.yjc
برچسب ها: کارشناس ، تغذیه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: