کد خبر: ۷۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: جوانه‌های گیاهی دارای اثر مثبت فراوانی هستند که حتما باید در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی رشیدی متخصص تغذیه در خصوص اهمیت مصرف جوانه‌های گیاهان گفت: این جوانه‌ها دارای منبع غنی از ویتامین E هستند که تاثیر فراوانی در حفظ شادابی پوست و درمان یبوست و کاهش سرطان خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از جوانه‌ها باید در سبد غذایی خانواده‌ها جای پیدا کند،‌ افزود: جوانه‌های گیاهی می‌توانند نقش موثری در بالا بردن کیفیت غذاها ایفا کنند پس بهتر است خانواده‌ها این جوانه‌های گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

رشیدی تصریح کرد: وجود آنزیم‌ها در جوانه‌ها باعث هضم و جذب بهتر غذا می‌شوند به علاوه این جوانه‌ها باعث می‌شوند تا کربوهیدرات – پروتئین و فیبرها جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه جوانه گیاه ماش جهت افزایش شیر مادران شیرده موثر است، اظهار کرد: این گیاه دارای پروتئین – ویتامین و کربوهیدرات بالا بوده و باعث افزایش شیر مادران خواهد شد.

این متخصص از جوانه بعنوان اکسیر جوانی نام برد و خاطر نشان کرد: ویتامین E  که بعنوان اکسیر جوانی شناخته می‌شود در جوانه‌های گیاهی به فراوانی یافت می‌شود و می‌تواند جهت حفظ پوست و شادابی آن اثربخش باشند همچنین به دلیل فیبر بالا جهت پیشگیری از سرطان – کنترل قند خون و کنترل وزن بسیار حائز اهمیت است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: