کد خبر: ۷۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور درواکنش به نامه اعتراضی پزشکان مالباخته خریدار خودروی لیزینگ ازطریق صندوق تعاون ورفاه نظام پزشکی گفت: در این خصوص پیگیری های لازم از نظر حقوقی و حمایتی صورت گرفته وهمچنان هم درحال انجام است.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در این خصوص جلسه ای در شورای عالی برگزار شد که برخی از نمایندگان پزشکان مالباخته حضور پیدا کردند و قرار شد مطالبات؛ شکایات و درخواست هایشان را به صورت یک نامه مطرح کنند.

Bildergebnis für ‫دکتر ایدنی‬‎

وی افزود: نامه نوشته شد و ما به هیئت مدیره صندوق تعاون و رفاه ارجاع دادیم.در واقع حمایت به اشکال مختلف در زمینه دفاع از این مالباختگان در دستور کار هیئت مدیره صندوق قرارداشته و دارد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیرمان هم مصوب شد که تمام حمایت های حقوقی انجام و برای این عزیزان وکیل تعیین شود تا با بررسی های حقوقی وکشف راهکارهای لازم بتوانند به مطالباتشان دست پیدا کنند.

به گفته وی ،بر اساس گزارشات مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه ،وکیل استخدام شده و پرونده از نظر حقوقی در حال سیر خوبی است.ضمن اینکه مسائل قضایی و حقوقی در هر جا نیاز به پیگیری دارد؛حال آنکه به نظر می رسد که لیزینگ کلاه برداری انجام داده و فردی که این کار را انجام داده الان در زندان به سر می برد و باید مسیر حقوقی آن نیز طی شود؛ مقصران این موضوع حتما باید پاسخگو باشند.بدون شک سازمان نظام پزشکی هم مسئولیت دارد که از شاغلین حرف پزشکی دفاع کند و این استراتژی مجمع عمومی صندوق، شورای عالی و شخص رئیس کل است.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی از این عزیزان مهم ترین سرمایه زندگی اشان را برای ثبت نام در این لیزینگ گذاشتند و دچار آسیب های جدی مالی هم شده اند، به طور طبیعی برای این افراد باید حمایت های مادی و معنوی انجام شود و پرونده هم باید مسیر حقوقی خود را طی کند.

وی اظهارکرد: پاسخ پزشکان معترض را باید صندوق تعاون و رفاه بدهد که پیگیری شده یا نشده است .اما من به عنوان رئیس مجمع صندوق می دانم که پیگیری ها انجام شده اما اگر مورد مشخصی مورد اعتراض است باید شفاف سازی شود.

ایدنی به شفا آنلاین گفت: شورای عالی تاکنون چندبار در جلسات ورود پیدا کرده؛ اگر هرنوع مطالبه پزشکان مالباخته از شورای عالی مشخص و شفاف شود ما در چارچوب قوانین و قانون سازمان هر نوع دفاع و حمایت از این عزیزان را انجام خواهیم داد.

دکترایدنی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که از ما چه نوع حمایتی می خواهند؟ حتی ما در این خصوص تکلیف کردیم که صندوق در این مسئله هزینه مالی هم انجام دهد. اگر موارد شفاف و جزئی شود که فلان انتظارمان از اعضای شورای عالی برآورده نشده ما به آن انتظار پاسخ می دهیم؛ اما کلی گویی کار به جایی نمی برد.ما مطالبات این عزیزان را در شورای عالی شنیدیم و پیشنهادات اعضای صندوق برای حل مسئله خیلی خوب بود و قرار شد جمع بندی و در جلسه آتی مجمع عمومی صندوق نیز ارائه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: