کد خبر: ۷۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
شفا آنلاین>سلامت>رئيس مرکز تحقيقات ايدز نسبت به روند روبه‌رشد شيوع ايدز در زنان هشدار داد. مينو محرز درباره شيوه‌هاي ابتلا به اين بيماري در زنان، ضمن اشاره به بيشتربودن خطر ابتلا به دليل روابط جنسي محافظت‌نشده در زنان، گفت: ابتلا به ايدز ميان زنان بيشتر از طريق روابط جنسي محافظت‌نشده و بعد از آن از طريق اعتياد است.

به گزارش شفا آنلاین،در آمار بسياري از کشور‌ها، بيشتر زناني که آلوده به ايدز شده‌اند، از راه تماس جنسي با شريک جنسي آلوده مرد، ويروس را دريافت کرده‌اند. در رابطه بين دوشريک جنسي مرد و زن، زنان از نظر جسماني آمادگي بيشتري نسبت به مردان براي دريافت ويروس دارند. اين واقعيت يک پيام با خود به همراه دارد و آن اين است که بايد توجه خاصي به زنان در مقابله با اپيدمي داده شود و از آنان حمايت بيشتري به عمل‌ آيد.

اطلاعات به دست‌آمده از تحقيقات متفاوت نشان مي‌دهد، در تماس جنسي بين زن و مرد، زنان در مقايسه با مردان به ميزان دوبرابر امکان دريافت ويروس از شريک جنسي آلوده خود را دارند.

در ايران، اگر آمارهاي رسمي اعلام‌شده افراد آلوده به ويروس از طريق سرنگ آلوده را بپذيريم و نيز اين باور را که بيشتر اين افراد را گروه مردان تشکيل مي‌دهند و با توجه به اين نکته که اين افراد احتمالا خانواده و همسر نيز دارند، علاوه بر موارد يادشده، خود نشان‌دهنده ميزان بالاي خطر انتقال آلودگي در بين قشر زنان ايران خواهد بود. به اين ترتيب از‌‌ همان سال‌هاي ابتدايي دهه??، بسيار محتمل بود که آمار زنان آلوده از تعداد مردان پيشي گيرد، مگر آنکه در عمل، اقداماتي انجام مي‌گرفت که مانع از آن شود. اما چنين چيزي با کتمان‌هاي اوليه، عملا اتفاق نيفتاد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: