کد خبر: ۷۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
دکتر نوربخش در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در جمع اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بهره مندی از دیدگاه های کارشناسی این سازمان در تدوین برنامه ششم توسعه را خواستار شد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سید تقی نوربخش در نشستی با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در بیمارستان تامین اجتماعی میلاد برگزار شد؛ با اعلام این مطلب گفت: سازمان تامین اجتماعی برای تهیه اسناد بالادستی با بهره گیری از سیاستهای کلی مقام معظم رهبری در بخش بیمه های اجتماعی پیشنهاداتی را به مجمع تشخیص مصلح نظام ارائه داده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری را مهمترین تعهد این سازمان دانست و تصریح کرد: پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران بالاترین میزان هزینه در بین تعهدات این سازمان دارد و ارائه خدمات درمانی پس از پرداخت مستمری مهمترین تعهد این سازمان است.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی هزینه ماهانه این سازمان برای پرداخت مستمری به بازنشستگان ، بازماندگان و بیمه بیکاری به همراه انجام سایر تعهدات 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: علاوه بر این دوتعهد ،بازنشستگان و مستمری بگیران 18 نوع خدمات بیمه ای و درمانی از این سازمان دریافت می دارند.
دکتر نوربخش در خصوص آخرین آمار جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کفت: بر اساس آخرین آمار13 میلیون و 400 هزارنفر بیمه شده اصلی که 9 میلیون نفر از آنان بیمه شدگان اجباری و 4 میلیون و 400 هزار نفر نیز بیمه شدگان اختیاری ،مشاغل آزاد و سایر بیمه شدگان هستند که با احتساب مستمری بگیران و افراد تحت پوشش آنان در مجموع 40 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قراردارند.
وی به تشریح ارائه رایگان خدمات درمانی در 80 بیمارستان و 350مرکز درمانی این سازمان در بخش درمان مستقیم و خرید خدمت ازمراکز طرف قرارداد با این سازمان در بخش درمان غیر مستقیم پرداخت و اضافه کرد: در خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد وحدت رویه بین همه سازمان های بیمه گر وجود دارد.
دکتر نوربخش در ادامه به سیستم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی که بر اساس مزایای تعریف شده (DB)   انجام می شود ، اشاره کرد و افزود: سیستم بیمه ای مزایای تعریف شده بر اساس قانون سال 1354 و با محاسبات بیمه ای آن زمان و پارامترهایی مانند نرخ حق بیمه ، سن بازنشستگی و میزان مشارکت کارفرما شکل گرفته است.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در همان سال 54 پیش بینی شده بود که قوانین سازمان تامین اجتماعی هر 3 سال یکبار مورد بازبینی قرار بگیرد که این امر تنها در سال 57 انجام شده و تاکنون تغییر دیگری انجام نگرفته است.
دکتر نوربخش خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به جامعه تحت پوشش اصلاحات پارامتریک مورد توجه قرارگرفته است که این امر توسط سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری است.
وی سیستم بیمه ای مشارکت تعریف شده یا DC ) (را از دیگر سیستم های بیمه ای کشورها ذکرکردو این سیستم بیمه ای را بر اساس میزان مشارکت افراد و ذخیره آنان در صندوق بیمه ای تشریح کرد.
وی اضافه کرد: در برخی از کشورها ترکیبی از این دوروش درسیستم بیمه ای آنان لحاظ می شود.
دکتر نوربخش سهم 3 درصدی دولت در پرداخت حق بیمه را به معنای مشارکت تضامنی دولت برشمرد که کل خدمات صندوق تامین اجتماعی را ضمانت می کند.

معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: بیمه اجتماعی مبتنی بر مشارکت کسانی است که قادر به کار و فعالیت هستند و با پرداخت حق بیمه در تأمین آینده خود و خانواده شان همکاری می کنند.
محمد حسن زدا با بیان اینکه یک میلیون کارگر ساختمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: حوادث ناشی از کار در این قشر به وفور مشاهده می شود و به محض بیمه شدن  از خدمات درمانی این سازمان برخوردار می شوند.
وی برخی قوانین و گروههای جدید بیمه شدگان خاص را موجب افزایش هزینه های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز با بیان اینکه 8درصد تخت های بستری و11 درصد نیروی انسانی شاغل در حوزه سلامت کشور متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: این سازمان دومین تولید کنند درمان و اولین خریدار درمان در کشور است.
دکتر محمد علی همتی سه موضوع کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی، آزاد سازی نرخ ارز و پرداخت 2k تمام وقت جغرافیایی بابت خدمات بستری را موجب افزایش مصارف بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در سال های 92 تا 94 به طور متوسط سالانه 44 درصد افزایش مصارف در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاده است.
دکتر همتی  با بیان اینکه تا دهه فجر سالجاری 2بیمارستان و6درمانگاه  سازمان تأمین اجتماعی افتتاح می شود، گفت:25 پروژه درمانی متعلق به این سازمان نیز در حال ساخت است.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در این نشست با اشاره به تدوین سند استراتژی این سازمان در حوزه فرهنگی گفت: ترویج و گسترش مفاهیم بیمه، تغییر دیدگاه وظیفه مداری به مشتری مداری، هماهنگ سازی و استفاده از تمامی ظرفیتها و جهت گیری ارزشها از برنامه های این بخش است.
دکتر منصور اعتصامی با بیان اینکه دبیرخانه شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است، اظهار داشت: ارتباط گسترده با نهادهای آموزشی کشور و ائمه جماعات  برای ترویج فرهنگ بیمه و شناخت از تأمین اجتماعی به عنوان عنصر توسعه پایدار در دستور کار قرار دارد.
قائم مقام مدیرعامل بانک رفاه نیز در این نشست با بیان اینکه این بانک با 55 سال سابقه و 11 هزار شعبه در سراسر کشور به مشتریان خدمات ارائه می دهد، گفت: بانک رفاه ضمن حضور پر رنگ در صنعت بانکداری، رسالت اجتماعی خود را نیز حفظ کرده است.
رضا عظیمی افزود: 2میلیون مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی از بانک رفاه مستمری دریافت می کنند.
وی  افزود: در 2سال گذشته با حمایت سازمان تأمین اجتماعی منابع بانک رفاه 2 برابر شده است.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: