کد خبر: ۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>طب سنتی >ميان خستگي و سردرگمي درمانگاه انكولوژي بيمارستان شريعتي سلام كرد. خبر آمدنش را پدرم همراه با سفارش ويژه تلفني داده بود.
به گزارش شفا آنلاین،جلويم ايستاده بود با پوشه‌اي از مدارك پزشكي. مربوط به سرطان پستان خواهر پنجاه ساله‌اش. دورادور شنيده بودم كه انسيه خانم سرطان سينه دارد و حاضر به جراحي و شيمي درماني نشده و تحت معالجه طب سنتي است.

مدارك را نگاه كردم، سرطان متاستاتيك. نكته‌اي برايم جالب بود، بيمار در گرافي CXR بافت پستان چپ نداشت!

پرسيدم: مگه عمل شده انسيه خانم؟ نه! پس چرا سمت چپش...؟

سوالم را تمام نشده پاسخ داد: «پستان را از چهار سال قبل با گياه گزنه خشك كرده دكتر محترم طب سنتي!» (از تصور گزگز مداوم گزنه بر سينه مور مورم شد).

خب الان چرا آمديد اينجا؟ «دكتر رفته بود مسافرت كانادا گفتيم يه سري به شما بزنيم! صبح هم مطب دكتر جراح بوديم و پرونده را پرت كرد و گفت چهار سال قبل گفتم بيايد جراحي رفتيد كه رفتيد، مريضي كه بيست سال ميماند رو به كشتن داديد!

اين داستاني است كه كمابيش همه همكاران جراح و داخلي مي‌توانند تعريف كنند. انسيه خانم كه معلم دبستان بود زير خاك است و جايش در مدرسه مهر ماه خالي.


آنهايي که به اسم طب سنتي کلاهبرداري مي‌کنند همچنان مشغول گزنه‌تراپي‌ هستند و از فوايدش مي‌گويد، عده‌اي از جهل مردم ناني در مي‌آورند و عده‌اي بر طبل اين جهل مي‌كوبند. عمر هم دست خداست.
سپید


اميد رضايي

فوق تخصص هماتولوژي و انكولوژي


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: