کد خبر: ۷۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 26
شفا آنلاین>سلامت>سلامت کودکان به چند اصل بر می‌گردد که یکی از این اصول تغذیه است. تغذیه کودکان در ارتباط مستقیم با بهداشت محیط است
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم هفتمین جشنواره علمی بهداشت محیط گفت: شعار امسال بهداشت محیط و سلامت کودک است. 

دکتر سیاری در ادامه افزود: سلامت کودکان به چند اصل بر می‌گردد که یکی از این اصول تغذیه است. تغذیه کودکان در ارتباط مستقیم با بهداشت محیط است . آب کشاورزی ، آب شرب ، مواد غذایی تولید شده در مزرعه همه و همه تحت حوزه بهداشت محیط قرار می‌گیرد. بعد از تولید تمامی محصولات غذایی به بازار می‌آیند و مصرف کنندگان آنها را خریداری و سر سفره‌های خود قرار می‌دهند. خرید و چگونگی استفاده از این محصولات غذایی تولید شده به بهداشت محیط بر می گردد و این نقش اساسی بهداشت محیط را نشان می‌دهد. 

دکتر سیاری ادامه داد: امروز در حوزه بهداشت محیط پیشرفت‌های بسیاری نسبت به گذشته داشته‌ایم چه در بحث‌های تغذیه، مواد غذایی تولیدی، سطح سواد مردم ،دسترسی‌ها،‌مراقبت‌ها، باعث این شده که بهداشت محیط به اهداف عالیه خود نزدیک‌تر شود و مخاطرات کمتری مردم کشورمان را تهدید کند. 

دکتر سیاری در خصوص خود مراقبتی و خود اظهاری و برنامه‌های آن افزود: برنامه‌های خود مراقبتی و خود اظهاری در سه سطح می‌تواند انجام شود. 
1.سطح اول خدمت و کالایی که تولید می‌شوند، می‌توانند مورد بازرسی و نظارت ناظرین وزارت بهداشت قرار گیرد 
2-مردم هستند که این کالاها و خدمات را دریافت و مصرف می‌کنند که خود می‌توانند این خود مراقبتی و خود اظهاری را انجام دهند . 
3-سطح سوم ناظرین بر این تولید و مصرف هستند که بایستی استانداردهای لازم تعریف شود و بر رعایت آن نظارت شود و همچنین با اجرایی شدن این سه سطح از خود مراقبتی تحولی بزرگ در حوزه بهداشت محیط و بهداشت عمومی اتفاق می‌افتد. 

دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان افزود: امیدواریم قدمهای بزرگی برای سلامت و بهداشت محیط و بهداشت عمومی با اجرایی شدن این برنامه برداریم و بنده رسیدن به این مهم را نزدیک می‌دانم و به آن خوشبین هستم. 


سیاری در خصوص مرگ مادر جاسکی خاطر نشان کرد: در این پرونده معاون درمان رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک و پزشک مقصر شناخته شده‌اند. 

متخصص بیهوشی قبل از اینکه فرد جایگزین بیاید، رفته بود پزشک زنان جدید هم با پزشک قبلی هماهنگی نداشتند . بیمار باید سزارین می‌شد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: