کد خبر: ۷۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
شفا آنلاین>سلامت>سندروم WPW که با نام سندروم Wolf-Parkinson-white يعني نام مکتشفان اين سندروم شناخته مي‌شود، گونه‌اي نادر از بيماري‌هاي قلبي است. علل ظهور اين بيماري هنوز مشخص نيست و به صورت مادرزرادي در بيماران به وجود مي‌آيد.

به گزارش شفا آنلاین،اما در حال حاضر به اين علت که درمان آن مشخص شده است، نسبت به باقي درمان‌هاي قلبي، ساده به نظر مي‌آيد.

اين سندروم به اين صورت است که در قلب خوني که مي‌بايد در جريان باشد، به علت يک پارگي کوچک در سمت راست قلب به اين عضو باز مي‌گردد و در کار سلامت بيمار اختلال ايجاد مي‌کند.

بيماران مبتلا به اين سندروم تپش قلب و درد شديد در ناحيه قفسه سينه دارند. چرا که خون در قلب آنها جمع شده و قلب مي‌خواهد با تپش بيشتر اين خون اضافه را به بيرون پمپ کند. با اين حال اکنون درمان اين سندروم مشخص شده است. در اين درمان ساده و آسان، کافي است اين پارگي در دريچه را پيدا و آن را بست.

طبق آمار، اين درمان تاکنون 97 درصد در بيماران موفق بوده است.از سوي ديگر ما با مسئله مرگ ناگهاني قلب يا همان ايست قلبي مواجه هستيم. اين افراد که عموماً به يکي از عارضه‌هاي قلبي دچارند، اکثراً يا مشکل عروق کرونل دارند يا تنگي دريچه و مسائلي ازاين دست.

اين افراد به ناگهان تپش قلب پيدا مي‌کنند و اين سرعت به حدي بالا مي‌رود که مريض ايست قلبي مي‌کند. همين باعث مي‌شود درصد بالايي از اين بيماران بدون اينکه وقت پيدا کنند به بيمارستان يا مراکز درماني مراجعه کنند، مي‌ميرند. درمان اينها انواع مختلفي دارند که هر کدام بر اساس دلايل بروزشان، روش مختلفي براي درمان دارند.

کسي نمي‌تواند بفهمد آيا اين ايست قلبي برايش اتفاق خواهد افتاد يا نه. مانند کساني که سکته مغزي مي‌کنند نخستين نشانه اين بيماري بروز سکته است. اين نوع از بيماري نشانه خاصي ندارد و با بيماري‌هايي مثل سل و حصبه متفاوت است. در اين بيماران اولين نشانه ايست قلبي است و تازه پس از آن مشکل فرد مشخص مي‌شود. البته بيشتر آنان به يکي از بيماري‌هاي قلبي دچار هستند؛ يا عروق کرونري آنان خوب کار نمي‌کند يا نارسايي قلبي دارند و يا فشار خون عامل ايست قلبي آنها بوده است. تنها مي‌توان با سبک زندگي درست و مراجعه به متخصص براي چکاپ متوجه مشکلاتي شد که شايد خيلي آشکار نيستند. قطعاً با ورزش، عدم مصرف مشروبات الکلي، سيگار و توجه به وزن مي‌توان از بروز بسياري از بيماري‌ها چه قلبي و چه غير قلبي جلوگيري کرد.

محمد شناسا

متخصص قلب و عروق از آمريکا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: