کد خبر: ۷۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 29
شفا آنلاین>سلامت>ویژن‌تراپی یا همان بینایی درمانی در جهت افزایش سهولت دید در افراد اعمال می‌شود و با تقویت و توان‌بخشی عضلات چشم مترادف نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست گفت: ویژن‌تراپی روشی کارآمد در درمان اختلالات چشمی است و از روش‌های توان‌بخشی چشم و مغز محسوب می‌شود و شامل روش‌های غیر جراحی سودمندی است که در درمان‌ کثیری از اختلالات شایع بینایی از جمله تنبلی چشم، انحراف چشم، دوبینی و کاهش تقارن به کار می‌رود.

وی افزود: در مواردی که کودک دچار اختلالات یادگیری باشد با برطرف کردن اختلالات بینایی که با قابلیت مطالعه و یادگیری در ارتباط است با استفاده از تکنیک‌های ویژن‌تراپی می‌توان به درمان مبادرت کرد و از افت تحصیلی دانشجویان ممانعت کرد.

کی‌پور اظهار داشت: نکات متمایزی در خصوص ویژن‌تراپی و شرایط آن باید مدنظر قرار بگیرد زیرا ویژن‌تراپی یک فرآیند تمرینی و تدریجی تلقی می‌شود که تحت نظارت متخصصین اپتومتری و چشم پزشکان صورت می‌گیرد همچنین تکنیک‌های ویژن‌تراپی بر مبنای نیازهای بینایی هر فرد به طور اختصاصی تضمین می‌گردد و عموما به مدت نیم ساعت تا 1 ساعت در مطب انجام می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: نخستین گام در ویژن‌تراپی انجام معاینات چشمی جامع می‌باشد و بر این مبنا متخصصین زیر صلاح به تشخیص و توجیح اشخاص واجد شرایط می‌پردازند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Sahar
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
با سلام .خواهش میکنم جواب سوالمو بدین خیلی برام مهمه .ممنون.من 18 ماه پیش تصادف کردم و عصب شش و هفت صورتم فلج شد.یک سال بعد از تصادف عمل استرابیسم انجام دادم که چشمامو هم راستا کردن ولی محدودیت حرکتیم باقیه.ایا این محدودیت حرکتی چشمم با ویژن تراپی قابل درمانه؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: