کد خبر: ۷۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 25
رئیس دپارتمان بیهوشی دانشگاه ساتهمپتون انگلیس هشدارداد :
شفاآنلاین :رئیس دپارتمان بیهوشی دانشگاه ساتهمپتون انگلیس هشدار داد: بررسی ها نشان می دهد طی 5 تا 10 سال آینده آنتی بیوتیک ها نمی توانند جوابگوی بسیاری از عفونت های بیماران بستری دربخش های مراقبتهای ویژه باشند ونسبت به درمان مقاوم می شوند. بنابراین برای کاهش عفونت ها می بایست درتمام بیمارستان ها ومراکزدرمانی دنیا به پیشگیری ازعفونت ها توجه ویژه داشت.

به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد ایران، دکتر ماکسی میلیان یوناس ،درحاشیه این کنگره ضمن بیان این مطلب گفت: از طرفی دیگرمهمترین علت مرگ بیماران بستری در آی سی یوها ی تمام دنیا ابتدا ناشی از عفونت ها و بعد هم بیماری های قلب و عروق است.


عکس

وی درباره اقدامات صورت گرفته درکشورهای پیشرفته دنیا برای به حداقل رساندن عفونت های بیمارستانی اظهارکرد:شاید باورکردنی نباشد اما در واقع با انجام کارهای ساده ای مانند شستشوی مداوم دست ها می توانیم جلوی بروز عفونت را بگیریم.ضمن اینکه قراردادن وسایل در محل های مناسب وضدعفونی کردن دایمی وعلمی،ارایه آموزش های لازم به پرسنل درباره شستشوی دایم دستها وبه حداقل رساندن ورودی اطرافیان بیماران به بخش های مراقبتهای ویژه نیز بسیارحائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه متخصصان بیهوشی درتمام دنیا قادر به انجا کارهای بزرگ هستند خاطرنشان کرد:برای کاهش استرس بیماران وخانواده شان توصیه می کنیم باید حقیقت را به بیمارواطرافیانش بگوییم؛ باآنها صادق و مهربان باشیم و با خوش رویی رفتار خوبی را پیشه کنیم. نکته مهم دیگر نیزدر نظرگرفتن وضیعت بیمار و سلامتی بیمار است تا فاقد استرس باشد.

دکتر ماکسی میلیان یوناس افزود :متخصصین بیهوشی بدون شک یکی ازپراسترس ترین شغل های دنیا رادارند بنابراین پزشکان بیهوشی باید در کنار کارشان حتما به ورزش وتفریحات سالم به خصوص درکنارخانواده بودن توجه جدی نمایند تا خیلی تحت تأثیر این رشته خطیر و استرس زا قرار نگیرند؛چراکه متأسفانه همواره اخبارمرگ ومیرزودهنگام متخصصین بیهوشی را بر اثر سکته قلبی واسترس شغلی دررسانه های مختلف می بینیم.این درحالی است که استرس ناشی از شغل بیهوشی به کشورهای مختلف بستگی ندارد زیرا در همه جا حاکم است.

وی همچنین درباره اتانازی-مرگ خودخواسته- گفت: اظهار نظر درباره اتانازی سخت است، اما الان به مرحله ای رسیده ایم که بیماران را به سمت درمان های حمایتی می بریم و شاید نیازی برای رفتن به سمت اتانازی وجود نداشته باشد.التبه شاید برخی مواقع اتانازی کار درستی باشد اما من این کار را خیلی ترغیب نمی کنم. این کار در کشوری مانند سوئد در حال انجام است اما در انگلیس وخیلی ازکشورهای دنیا ازجمله ایران غیرقانونی است.

وی درباره این که پزشکان تا چه اندازه در انگلیس درگیر مسائل قضایی ناشی از قصور پزشکی هستند، اذعان کرد: صادق بودن با بیمار موضوعی است که مدتی است در انگلیس راه افتاده است. حتی اگر پزشکی داروی غلطی به بیمار می دهد باید این موضوع را به بیمار بگوید و این امر خیلی کمک کننده بوده است.حال آنکه در واقع میان متخصصان بیهوشی کشور انگلیس قصور پزشکی شایع نیست که البته درایران هم اینچنین است.

وی درپایان با بیان اینکه برای اولین بار است که به ایران سفرکرده خاطرنشان کرد: به صورت عجیب و غریبی مردم ایران را بر خلاف آنچه دررسانه های انگلیس وغرب به ما گزارش می دهند جذاب دیدم؛ اما رانندگی ایرانیان به شدت ناراحت کننده است و جالب نیست؛ حال آن که معتقدم ایرانیان انسان های پیچیده ای هستند اما من به طورجدی ازحضوردرایران لذت بردم و انسان های جالبی را دیدم. من خیلی دوست دارم که به شیرازواصفهان بروم و به صورت گسترده با فرهنگ ایرانی نیز آشنا شوم که امیدواریم به زودی به ایران بازگردم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
اگر مدتي كار بيهوشي در ديكلنيكهاي در پيت ايران بكني براي هميشه بيهوشي را مي گذاري كنار!!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: