کد خبر: ۷۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفتمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی استروک پیامی صادر کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در این پیام آورده است:

"سکته مغزی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر و همچنين معلولیت در کشور عزیزمان می‌باشد؛ متاسفانه سن بروز اين عارضه در ايران نيز پایین‌تر از کشورهای دیگر  است.

پر فشاري خون، بیماری قند، افزایش کلسترول و لیپیدها، مصرف دخانیات و کم تحرکی از مهمترین عوامل ایجادکننده سکته‌های مغزی می‌باشند؛ مشكلي که با تغییر روش زندگی و عادات غذایی به خوبی مي‌توان از آن پیشگیری كرد.

خوشبختانه پزشکان کشورمان در سال‌های اخیر، تلاش‌های فراوانی برای پیشگیری، تشخیص و درمان سکته مغزی انجام داده‌اند كه این کنگره گامي در جهت تداوم تلاش‌هاي صورت گرفته می‌باشد.

یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال جاري نيز تدوین سند ملی درمان سکته حاد مغزی و پروتکل‌های درمانی آن است. درهمین راستا کمیته ملی تدوین سند و کارگروه‌های مرتبط، فعاليت خود را آغاز كرده‌اند و تا كنون قسمت عمده‌ای از پيش نويس سند، تدوین شده و راهکارهای اجرایی و موانع آن توسط کارشناسان و متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انشاءالله در آینده‌اي نزدیک، شاهد اجرایی شدن این سند و آغاز فصلي تازه در مسير درمان مبتنی بر شواهد سكته‌هاي مغزي خواهيم بود."

گفتنی است، هفتمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی استروک با هدف آشنایی با درمان و پیشگیری از سکته مغزی از یکم تا سوم مهر  در شیراز برگزار می شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: