کد خبر: ۷۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
مدیرعامل تامین اجتماعی:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 87 درصد منابع طرح تحول سلامت توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگارشفاآنلاین، سید تقی نوربخش روز چهارشنبه در دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی ، مراقبت های ویژه و درد افزود: طرح تحول سلامت به عنوان یک خدمت ارزنده با همت دولت تدبیر و امید و تلاش جدی وزارت بهداشت از حدود یک ونیم سال گذشته درحال انجام است که در این زمینه سازمان های بیمه گر نیز در این طرح مشارکت جدی داشته اند.

وی تصریح کرد: سازمان های بیمه گرعلی رغم همه کاستی ها تلاش جدی در زمینه اجرای طرح تحول سلامت دارند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت 11 میلیون تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
نور بخش افزود: تا دو سال گذشته شرایطی در درمان کشور حاکم بود که براساس گزارش وزیر دولت دهم در آن دوره 60 درصد هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شد وهزینه هایی که فرد از دهک میانی جامعه می توانست برای خدمات درمانی پرداخت کند بیش از هفت درصد بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این شرایط در شان مردم نبود و قطعا مشکلات جدی ایجاد می کرد اما با اقدامات دولت یازدهم نظام سلامت که درگذشته دراولویت 10 تا 13 بود و الان در اولویت اول است.

**هزینه های درمانی تامین اجتماعی دوبرابر شد
نوربخش درادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته هزینه های خرید خدمت در سازمان تامین اجتماعی درحوزه درمانی دو برابر شده است گفت: در سال 92 هزینه های درمانی سازمان 6 هزار و500 میلیارد تومان بود اما این رقم در سال جاری به 13 هزار میلیارد تومان رسید.
وی تصریح کرد: همچنین در سال 94 ماهانه 3 هزار میلیارد تومان برای مستمری بگیران پرداخت می شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بر اساس آخرین آمار 40 میلیون و 300 هزار نفر را تحت پوشش دارند و بخش کوچکی از فعالیت های تامین اجتماعی مربوط به درمان است و بخش عمده آن تامین معیشت و موضوع بیمه ای است.
نوربخش با بیان اینکه 5 میلیون مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: این سازمان دومین تولید کننده درمان درکشور است و یک سوم خدما ت درمانی بیمه شدگان را تامین می کند.
وی گفت: درشرایطی که اقتصاد کشور شرایط مناسبی ندارد اما با تدبیر دولت یازدهم کشور چشم انداز روشنی خواهد داشت.

مدیر عامل تامین اجتماعی در ادامه به نقش رشته بیهوشی در سلامت کشور اشاره کرد و گفت: به رغم مشکلات جدی که پزشکان بیهوشی درکشور دارند وبه دلیل ماهیت حرفه ای آنان و اینکه در کمترین تماس با بیمار مواجه هستند اما ارزش این رشته کمتر دیده می شود.

وی ادامه داد: با کمال تاسف شاید درسیاست گذاری ها نیز به همین دلیل در ابعاد مادی و معنوی به متخصصان بیهوشی کمتر توجه شده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: یکی ازرشته های تخصصی پزشکی که نقش آفرینی آنان در سلامت و درمان بیماری ها بسیار کلیدی و گمنام هست، رشته بیهوشی است.

نوربخش درادامه گفت: نگاه به نظام سلامت به ریل اصلی خودش برگشته است و در شورای عالی بیمه که درگذشته کمتر تشکیل می شد و در دولت یازدهم تاکنون هشت جلسه آن تشکیل شده است، نگاه به نظام سلامت جدی است که امیدواریم با تلاش جدی مسوولان مشکلات بیمه ای و نظام سلامت حل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: