کد خبر: ۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
دکترزالی در دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی تاکیدکرد:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به فرسوده شدن ناوگان بیمارستان‌های کشور گفت: برای کاهش ریسک بیمار نیاز به فناوری و تجهیزات نوین بیهوشی داریم.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی که دردوازدهمین کنگره بین المللی  بیهوشی ومراقبت های ویژه سخن می گفت با بیان اینکه بیهوشی یکی از خطیرترین بخش‌های بالینی محسوب می‌شود، گفت: یکی از مشکلاتی که نیاز به حمایت نظام بیمه‌ای دارد، بالا بردن سطح پوشش بیمه‌ای نسخه‌های متخصصان بیهوشی است و داروها و نسخه‌ها به همراه ویزیت‌ها تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

وی ادامه داد: خلأ دیگر عدم امکان پذیرش مستقیم بیماران توسط متخصصان بیهوشی در بیمارستان‌ها است.

زالی بحث احداث کلینیک‌های بیهوشی را مطرح کرد و گفت: اگر کلینیک‌های بیهوشی را به رسمیت بشناسیم، مشکلات حل می‌شود و ویزیت قبل از عمل می‌تواند راهگشا شود.

وی موضوع فناوری و تجهیزات را یکی از موضوعات مهم بیهوشی عنوان کرد و گفت: ناوگان بیمارستانی ما دچار فرسودگی شده و در بیهوشی فناوری‌های جدید برای کم کردن ریسک بیمار حرف اول را می‌زند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اصلاح تعرفه‌ها، حرکت مناسبی بوده است، گفت در این میان دو مشکل داریم که یکی اعتبارات بود، دیگری حجم کاستی‌ها و معوقات زیاد است که در بازنگری منابع سلامت و بیمه باید نسبت به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین میزان تقلیل‌ K‌ برای بیهوشی بوده، گفت: خدمات بیهوشی تعرفه‌گذاری پیچیده‌ای دارد، چون برخی مداخلات در تعرفه‌گذاری با تفکر شبه ساده‌سازی انجام شد و بیهوشی یکی از گروه‌هایی بود که در این میان دچار آسیب شد.

زالی خاطرنشان کرد: معمولاً در یک اقدام متخصصان بیهوشی 4 تا 5 خدمت نهفته است، درحالی که در پرداخت تعرفه‌ها این موضوع لحاظ نمی‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: