کد خبر: ۷۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی ومراقبتهای ویژه ایران:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: رشته بیهوشی اکنون با چالش های زیادی مواجه است و انتظار داریم این چالش ها رفع شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهدی قیامت امروز چهارشنبه در دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد با بیان این مطلب افزود: به خاطر مشکلات جدی در حوزه بیهوشی، نامه 14 صفحه ای برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته ایم که باید تعرفه پزشکی در حوزه بیهوشی اصلاح شود.
وی تصریح کرد: محدودیت ها و مشکلات بودجه ای وزارت بهداشت را می دانیم اما انتظار داریم این وزارتخانه بتواند چالش های حوزه بیهوشی را رفع کند.

قیامت با بیان اینکه نخ تسبیح خدمات سلامت حوزه بیهوشی است، افزود: رشته تخصصی ما در دنیا چالش های جدی دارد که باید جهت ارتقا کیفیت خدمات به بیماران به این رشته بیشتر توجه شود.
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم و با اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات نیز خدمات خوبی به مردم ارائه شده که امیدواریم حوزه بیهوشی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قیامت ادامه داد: حوزه بیهوشی بصورت شفاف خدمات ارائه می دهد، بطوریکه هفته گذشته به علت نبود متخصص بیهوشی، یک مادر و نوزاد جان خود را از دست دادند که امیدواریم این گونه اتفاقات در کشور رخ ندهد.

 دکتر قیامت با اشاره به اینکه بالغ بر 70 رشته پزشکی مخاطب این کنگره هستند، اظهار کرد: تمام تلاش متخصصان بیهوشی این است که بهبود خدمات بیهوشی در اتاق‌های جراحی ارتقا یابد زیرا یکی از مهمترین چالش‌های حرفه‌ای در حوزه بیهوشی دنیا ارتقاء کیفیت مراقبت‌های ویژه بیماران است.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه از پاک‌ترین و قانونمندترین گروه‌‌های پزشکی متخصصان بیهوشی هستند، به مرگ مادر باردار جاسکی به دلیل عدم حضور متخصص بیهوشی اشاره کرد و افزود: این متخصص بیهوشی نیز به دلیل آنکه زمان ماموریت‌اش در آن مرکز درمانی به اتمام رسیده بود، متاسفانه شاهد این رویداد تلخ بودیم و اینگونه مسائل اهمیت متخصصان بیهوشی را به خوبی نشان می‌دهد. 

قیامت همچنین خطاب به دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در این کنگره حضور داشت، خاطرنشان کرد: از آقای نوربخش که همشهری ما نیز است درخواست می‌کنیم مشکلی که درباره گلوبال حوزه بیهوشی وجود دارد برطرف کند.

دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد صبح چهارشنبه با حضور ایرج حریرچی قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسوولان جامعه پزشکی در پژوهشگاه نیرو گشایش یافت.

در این کنگره سه روزه، متخصصان بیهوشی از ایران و 27 کشور جهان حضور دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: