کد خبر: ۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>اجتماعی>تعداد دانش آموزان معتاد ايران در مقايسه با 10 سال گذشته دوبرابر شده است.
به گزارش شفا آنلاین، به گفته پرويز افشار در فاصله سال‌هاي 80 تا 90 دانش‌آموزاني که از مواد مخدر استفاده مي‌کنند، تعدادشان از نيم درصد به حدود يک در صد رسيده است: «اين يعني از بين12 ميليون دانش آموز، نزديک به120 هزار نفر در دام اعتياد هستند. اين موضوعي نيست که قابل کتمان باشد .»

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر پيش‌بيني مي‌کند که در چهار سال گذشته تعداد مصرف‌کنندگان در مدارس افزايش چشمگيري داشته باشد: «با تغيير الگوي مصرف و مولفه‌هاي جديدي که در بين دانش‌آموزان باب شده است، انتظار مي‌رود ميزان مصرف دانش‌آموزان در بررسي‌هاي جديد آموزش‌وپرورش، افزايش چهار برابري را نشان دهد .

 به‌هرحال زنگ خطر به صدا درآمده است .» البته اين ستاد طرح‌هايي را براي پيشگيري در مدارس دارد. افشار توضيح داد:

«آموزش‌وپرورش با بزرگ‌ترين جامعه هدف گلوگاهي است که بايد در آن آخرين تيرهاي ترکش را براي ايجاد مصونيت استفاده کنيم. اگر در اين سنين براي ايجاد مصونيت و فرهنگ‌سازي اقدام نشود، در دانشگاه شاکله شخصيتي افراد شکل‌گرفته است و نمي توان کاري براي پيشگيري از اعتياد کرد.»

افشار متوسط سرانه بودجه پيشگيري از اعتياد در دنيا را 20 دلار اعلام کرد:« اين ميزان در ايران تنها نيم يا درنهايت يک دلار است و درواقع تنها يک‌بيستم بودجه موردنياز را در اختيارداريم.»



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: