کد خبر: ۷۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 22
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>تحقیقات صورت گرفته توسط محققان انگلیسی که روز دوشنبه منتشر شد حاکی از آن است که یک نفر از هر سه نفر متولدین سال 2015 میلادی در این کشور درصورت یافت نشدن راه هایی برای درمان زوال عقل (دمانس) در نهایت به اشکال مختلف این عارضه دچار خواهند شد .
به گزارش شفا آنلاین : این تحقیقات که در چارچوب کار تحقیقاتی مرکز آمار ملی انگلیس در مورد 'امید به زندگی ' در این کشور صورت گرفته، مؤید تبدیل شدن بیماری زوال عقل که آلزایمر یکی از عوامل شایع آن به شمار می آید، به یکی از چالش های جدی سیستم درمانی این کشور است.
براساس این تحقیقات، 27درصد از پسران و 37 درصد از دختران متولد سال 2015 میلادی در آینده در معرض بیماری زوال عقل، قرار دارند.
به گفته محققان انگلیسی، به طور تقریبی 32 درصد متولدین سال جاری میلادی در انگلیس در مراحلی از زندگی شان به بیماری ذهنی تحلیل برنده مبتلا خواهند شد.
دکتر 'ماتیو نورتن' رییس مرکز تحقیقات آلزایمر انگلیس هشدار داده است: این آمار حاکی از یک واقعیت تلخ است که همان طور که عمر مردم طولانی تر می شود، در صورت یافت نشدن راه های برای مبارزه با زوال عقل، شمار بیشتری از آنان دچار این عارضه خواهند شد.
وی گفته است: انتشار خبرهایی در مورد طولانی تر شدن عمر مردم فوق العاده است اما مهم تر از همه این است که طولانی تر شدن عمر افراد همراه با وضعیت سلامتی خوبی باشد.
دکتر نورتن افزود: بیماری زوال عقل هم اکنون یکی از چالش های جدی پزشکی ما بشمار می آید و برای مقابله با آن بایستی سرمایه گذاری بیشتری برای یافتن روش های درمانی و جلوگیری از این بیماری صورت گیرد.
براساس گزارش منتشرشده در روزنامه های تایمز و ایندیپندنت در روز دوشنبه و در آستانه روز جهانی آلزایمر( 30 سپتامبر)، هم اکنون 850 هزار نفر در انگلیس مبتلابه زوال عقل اند که پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی این تعداد به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد و تا 2050 میلادی مجددا دو برابر شود و به دو میلیون نفر برسد.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آخرین یافته ها در این تحقیق - که در آن از فرمول های ریاضی برای ترکیب برآوردهای مربوط به طول عمر با پیش بینی های مرتبط با بسامد ابتلا به زوال عقل در سنین مختلف استفاده می شود- گستره یک بحران بالقوه را در آینده که ناشی از روند پیری جمعیت در انگلیس است، مشخص می سازد.
روزنامه ایندیپندنت نوشت : شمار نهایی افراد مبتلابه زوال عقل در دهه های آینده ممکن است حتی بالاتر باشد چون در این گزارش تحقیقاتی گفته شده که برآوردهای آن محتاطانه است و موارد زوال عقل در پایین تر از سن شصت سالگی در آن منظور نمی شود.
'دمانس ' یا زوال عقل، در پزشکی و روان پزشکی، به اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز، که با تغییر شخصیت و موقعیت ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است، گفته می شود.
در حال حاضر بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری آسیب رسان عصبی است که باعث زوال عقل می شود. دومین علت شایع زوال عقل، زوال عقل عروقی است که در اثر تخریب جریان خون مغز ایجاد می شود.
سازمان جهانی آلزایمر شمار بیماران دمانس را در سراسر جهان 47 میلیون نفر برآورد کرده است که تعداد این بیماران به سرعت افزایش می یابد.آنها از دولت های جهان خواسته اند پیشگیری های لازم را برای مبتلا نشدن مردم به این بیماری انجام دهند.
محققان سازمان جهانی آلزایمر ( ای دی آی ) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش بینی کرده اند که شمار بیکاران مبتلابه زوال عقل در جهان در سال 2030 میلادی به 74.1 میلیون نفر و تا سال 2050میلادی به 131 میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.
گفته می شود که هزینه سالانه مراقبت از افراد مبتلابه زوال عقل در انگلیس در حدود 17 میلیارد پوند است که به مراتب بیشتر از هزینه مراقبت از مبتلایان به بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان است..
افزایش سریع مبتلایان بیماری زوال عقل منزله یک بحران ملی و هشداری برای نظام خدمات درمانی انگلیس است که هم اینک تحت فشار فزاینده هزینه مراقبت های درمانی قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: