کد خبر: ۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 19
شفا آنلاین>سلامت>نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم از عیوب انکساری است که قدرت چشم را از حالت طبیعی برای دیدن خارج می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عمو زاده متخصص چشم  گفت: در حالت طبیعی قدرت کل چشم که به صورت سیستم اپتیکی است حدود 60 دیوپتر می‌باشد که یک سوم آن مربوط به عدسی و دو سوم آن مربوط به قرنیه است در نتیجه کسانی که دچار عیوب انکساری دور بینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می‌شوند بیشترین مشکل‌شان روی قرنیه آنها است.

وی افزود: برای کسانی که قدرت چشم‌شان کمتر از حالت استاندارد است و در اصطلاح دوربین عینک‌هایی با قدرت مثبت یک عدد تجویز می‌شود تا مقدار کمبود آن جبران شود و تصویر روی شبکیه تشکیل گردد و بر عکس برای افراد نزدیک بین که قدرت چشم‌شان زیاد است عینک با قدرت منفی یک عدد( عدد انتخاب شده بسته به مقداری‌ است که باید به قدرت چشم اضافه و یا کم شود) داده می‌شود تا برای تشکیل تصاویر روی شبکیه از قدرت زیاد چشم کاسته شود و در واقع کار اساسی عینک‌ها و جراحی‌ها برای اصلاح تشکیل تصویر و افتادن آن روی شبکیه است. 

دکتر عمو زاده با اشاره به شیوع نزدیک بینی در آینده تصریح کرد: اینکه استفاده از تکنولوژی‌های اخیر مثل موبایل و رایانه و نشستن در نزدیک تلویزیون باعث شده افراد بیشتری روزانه نزدیک بین شوند در حد یک تئوری است و بعنوان فاکتورهای موثر در نزدیک بینی ثابت شده نیستند. 

وی بیان کرد: مانع جلوی تلویزیون نشستن کودکان شدن به منظور جلوگیری از ضعیف شدن چشمهایشان کار درستی نیست و این کار آن‌ها نمی تواند روی نزدیک بین شدن‌شان در آینده تاثیر داشته باشد. در صورتی که کودکانتان اصرار به نزدیک نشستن به تلویزیون دارند به پزشک مراجعه کنید.

دکتر عموزاده خاطر نشان کرد: بیشترین دلیل عیوب انکساری ارثی است و این مسئله باعث شده فاکتورهای دیگر در این عیوب کمتر دخالت داشته باشند اما برای رعایت بهداشت چشم بهتر است از نور مناسب و فاصله تنظیم شده برای دیدن اشیاء و افراد استفاده کنیم، دراز کش مطالعه نکنیم و برای رفع خستگی چشمانمان در صورتی که مدام باید به چیزهای نزدیک نگاه شود کمی دور را ببینید و سپس دوباره به نزدیک نگاه کنید و همچنین از خیره شدن طولانی به مانیتور و موبایل خودداری کنید و به چشمانتان استراحت دهید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: