کد خبر: ۷۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>سلامت>کبد به عنوان عضوی که به سلول‌های مختلف بدن غذا ارسال می‌کند، باید هر نوع ماده‌ی غذایی را داشته باشد تا بتواند غذای سلول‌ها را به طور متناسب تأمین کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسین اکبری، محقق طب اسلامی ایرانی  گفت: تمام سلول‌های بدن برای انجام فعالیت‌های خود به انرژی احتیاج دارند و اگر انرژی برای مصرف نداشته باشند در اعمال و وظایفشان اختلال ایجاد می‌شود و انسان رو به مرگ حرکت می‌کند، بنابراین انرژی برای سلول‌ها حیاتی است و از طریق مصرف غذاها، آشامیدنی‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها با یک تعادل متناسب تأمین می‌شود.

وی افزود: کبد در بدن ما برای هر کدام از سلول‌های بدن غذای خاص تولید می‌کند و می‌فرستد مثلاً برای مغز گلوکز و برای قلب چربی‌های حیوانی مهیا می‌کند. مصرف روغن‌های گیاهی به جای چربی‌های حیوانی به دلیل این‌که کلسترول و مواد لازم برای تغذیه قلب ما را ندارند باعث ضعیف‌تر کارکردن قلب شده‌اند. به هر حال هر ماده غذایی از قند، چربی، پروتئین و ... که می‌خورید به نوعی به مصرف سلول‌ها می‌رسند که باهم متفاوتند مثلاً سلول‌های قلب اسیدهای چرب آزاد را برای مصرف به گلوکز تبدیل می‌کند که این نشان دهنده متفاوت بودن توانمندی سلول‌هاست.

این محقق طب اسلامی ایرانی بیان کرد: در بعضی جوامع افرادی به سمت خام‌خواری و گیاه‌خواری مطلق روی آورده‌اند که از اشتباهات بزرگ است چرا که حدود 70درصد سلول‌ها به‌خصوص دیواره‌های سلولی را کلسترول حیوانی تشکیل می‌دهد و از آن‌جایی که در مواد گیاهی کلسترول حیوانی وجود ندارد سلول‌ها دچار کمبود می‌شوند و باید برای جبران از مواد مصنوعی و ویتامین‌ها استفاده شود.

دکتر حسن اکبری خاطرنشان کرد: گیاهخواری مطلق و نخوردن مواد پروتئینی و چربی حیوانی هم در علم پزشکی و هم در روایات دینی ما رد شده است همچنین باید یادمان باشد که همیشه موادی از طریق حیوانات به بدن ما می‌رسد خیلی زودتر جذب بدن‌مان می‌شوند تا موادی که از گیاهان دریافت می‌کنیم چون مواد گیاهی بعد از یک سری فعل و انفعالات به غذای سلول‌های بدن تبدیل می‌شوند.yjc
برچسب ها: طب اسلامی ، محقق ، انرژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: