کد خبر: ۷۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه اکثر مراجعات به مراکز درمانی هلال احمر در ایام حج مشکلات تنفسی است،گفت:زائران با رعایت مواردی می‌توانند به‌ راحتی از مبتلاشدن به سرما‌خوردگی جلوگیری کنند از جمله اینکه حتماً استراحت کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سید علی مرعشی اظهار کرد: شستن مرتب دست‌ها و عدم تماس آن، با چشم‌ها، بینی و دهان از مهمترین نکات بهداشتی است که زائرین باید آن را رعایت کنند.

مرعشی همچنین پوشاندن دهان در هنگام سرفه یا عطسه، و دفع آن در سطل زباله درب‌دار را توصیه کرده و افزود: زائران باید از فرد بیمار حداقل یک متر فاصله بگیریند و در مسیر سرفه یا عطسه افرا قرار نگیرید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر یکی از مهمترین دلایل ابتلا به سرماخوردگی را قرار گرفتن زائران با بدن گرم و عرق‌ کرده برابر باد کولر و پنکه دانست و توصیه کرد از اینکار بپرهیزید.

مرعشی چند نکته دیگر بهداشتی را نیز اینگونه عنوان کرد: از دست‌دادن، مصافحه و در آغوش گرفتن افراد بیمار یا مشکوک به بیماری، خودداری شود. از حضور بی‌مورد در تجمعات و فضاهای بسته و بدون تهویه و محیط‌های آلوده پرهیز شود و در نهایت زائران از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائران خود را بیش از حد خسته نکنند و اگر استراحت کافی داشته باشند، بیمار خواهند ‌شد.

مرعشی با بیان اینکه زائران در صورت بروز تب، سرفه و گلو درد حتما به پزشک مراجعه کنند، افزود: حجاج حتماً استراحت کافی داشته باشند، زیرا استراحت کلید درمان آنهاست.

وی خوردن مایعات گرم، سبزیجات و میوه‌جات تازه، سوپ، چای ‌کم‌رنگ و ماست را در این مواقع توصیه کرده و افزود : در هنگام حضور در جمع از ماسک استفاده کرده و به‌طور مرتب آب‌نمک، قرقره و استنشاق کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خاتمه از زائران خواست از خوردن غذاهای ادویه‌دار و چرب پرهیز کنند و به‌ توصیه‌ها پزشک عمل کنند و از درخواست یا مصرف خودسرانه دارو پرهیز شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: