کد خبر: ۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: متأسفانه شاهد تمایل شدید دخالت در رشته جراحی پلاستیک میان برخی از پزشکان عمومی و سایر پزشکان فاقد صلاحیت هستیم که این امر تبعات جدی را برای بیماران ونطام سلامت در پی خواهد داشت.
دکتر بهزاد خوروش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در واقع هرچه علم کمتر باشد میزان جسارت و جهالت نیز بیشتر است و پزشکان فاقد صلاحیت کارهای خطرناکی می کنند که متأسفانه دراکثرمواقع قابل جبران و اصلاح نیستند.

وی ادامه داد: متأسفانه تبلیغات در روزنامه ها، مجلات و اینترنت به خوبی قابل کنترل نیست و هر کسی هر چه دلش بخواهد می نویسد و بیمار هم بر اساس همان تبلیغات و معرفی دستگاه های جدید و... به پزشکان فاقد صلاحیت  مراجعه می کند.

وی درباره نحوه جلوگیری از دخالت پزشکان فاقد صلاحیت در رشته های تخصصی وحساس گفت: انجمن علمی جراحان پلاستیک وزیبایی پیگیر این موضوع است .البته وزارت بهداشت هم باید حدود هر رشته را مشخص کند که دخالت های نا به جا انجام نشود.حال آنکه به نظر می آید دخالت ها زیاد و پیگیری ها کم شده است که به طور قطع دود آن به چشم مردم می رود.

Image result for ‫دکتر بهزاد خوروش‬‎


عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی امریکا اظهارکرد: قدر مسلم وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام کارزیادی در این زمینه نیست بلکه در درجه اول باید سطح آگاهی مردم ازطریق اطلاع رسانی صحیح افزایش یابد.

خوروش درادامه با اشاره به یک نمونه ازمشکلات پیش آمده دراین زمینه گفت: چندی قبل بیماری داشتم که در پی انجام لیفت صورت در مطب یک پزشک عمومی تمام صورتش سیاه شده بود . بیمار می گفت: دوستانش اعلام کرده بوند این پزشک عمومی در کارش خیلی با تجربه است؛ خیلی خوب هم صحبت می کرد و هزینه کمی هم از من نگرفت"  در حالی که آن فرد جراح نیست و صلاحیت انجام کارهای زیبایی را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی برای بیماران فرهنگ مردم باید بالا برده شود. امیدوارم رسانه ها نیزدرباره آگاهی رسانی به مردم بیشتر مانور دهند تا آنها با آگاهی بیشتری دست به اقدامات جراحی زیبایی بزنند. بیماران هم خوب تحقیق کنند، میزان تحصیلات، توانمندی ها، تخصص و تجربه پزشک معالج خود را بدون عجله مورد بررسی قرار دهند وپس ازاطمینان برای امور درمانی شان اقدام نمایند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متخصص بيهوشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
1
0
خوروش جان، تا وقتي كه شما و همكارانتان براي اينكه سهمتان از پول بيماران بيشتر شود بيماران را در مطب و كلنيكهاي غير استاندارد عمل ميكنيد و حق بقيه كادر درمان مانند بيهوشي و پرستاران را نمي دهيد ،وسوسه اين پول زياد و باداورده ما متخصصين بيهوشي را هم مجبور به عمل كردن بيماران (بجاي كار خودمان) ميكند ، چه برسد به پزشكان عمومي بيچاره!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: