کد خبر: ۷۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفا آنلاین>سلامت>برخی بیماران مبتلا به بیماری های خونی مادرزادی تحت پوشش کافی قرار ندارند و فرانشیز آنها بسیار بالاست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن ابولقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران در نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان درباره بحث داروها و درمان‌های بیماری های خونی گفت: در بیماری های خونی می‌دانیم که هموفیلی و تالاسمی تحت پوشش بوده و فرانشیز آنها از سوی دولت پرداخت می‌شود، اما در این میان برخی بیماران مبتلا به بیماری‌های خونی مادرزادی تحت پوشش کافی قرار ندارند و فرانشیز آنها بسیار بالاست و باید به این بیماران نیز توجه کرد و آنها را تحت پوشش قرار داد، چراکه هزینه‌های درمان و داروی آنها می‌تواند آنها را به فقر بکشاند.

وی به هزینه‌های درمان سرطان اشاره کرد و افزود: در این حوزه خیریه‌هایی که در بخش اطفال فعال هستند، داروهای کم‌یاب سرطان را تحت پوشش قرار داده و تامین می‌کنند، اما گاهی درمان‌های کمکی برای درمان سرطان نیز وجود دارد که باید آنها را نیز باید مورد حمایت و پوشش بیمه قرار داد.

ابوالقاسمی ادامه داد: برای پیشگیری از سرطان، سبک زندگی موضوع بسیار مهمی است بطوریکه باید از چاق شدن کودکان، خوردن غذاهای پرچرب، بی‌تحرکی کودکان و... جلوگیری کنیم و به غذاهای ارگانیک روی بیاوریم. درباره بیماری‌های خونی نیز مشاوره پزشکی بسیار اهمیت دارد و با استفاده از این مشاوره می‌توان آنها را کنترل کرد بنابراین به زوج‌های جوان توصیه می‌کنیم که مشاوره‌های پزشکی را در هنگام ازدواج جدی بگیرند.

نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان به مدت سه روز و با محور سرطان‌های خون، پیوند مغز استخوان، تالاسمی و بیماری‌های خونریزی دهنده در بیمارستان فوق‌تخصصی محک برگزار می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: