کد خبر: ۷۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان> رییس انجمن پزشکی هسته ای ایران گفت: 150 مرکز پزشکی هسته ای با حضور 200 متخصص در کشور فعال است.
به گزارش شفا آنلاین : محسن ساغرچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سی و دومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور و نوزدهمین همایش پزشکی هسته ای ایران در همدان افزود: پزشکی هسته ای یکی از مصداقهای بارز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در کشور است.
وی اظهار کرد: در بدو پیروزی انقلاب تعداد مراکز هسته ای پزشکی در کشور بسیار ناچیز بود اما اکنون چهار مرکز آموزشی پزشکی هسته ای در کشور فعال است.
ساغرچی ادامه داد: گروه پزشکی هسته ای کشور سال 62 راه اندازی شده است و هم اکنون تعداد زیادی متخصص و فصلنامه انگلیسی زبان در این باره در کشور منتشر می شود.
وی گفت: رشته پزشکی هسته ای رشته پر هزینه ای بوده و به علت افزایش قیمت ها هم اکنون فعالان این حوزه با مشکلات متعددی مواجه هستند.
رییس انجمن پزشکی هسته ای ایران بیان کرد: با توجه به مذاکرات دیپلمات های برجسته کشور با گروه 5+1 شتاب خوبی در این بخش حاصل شده است و امیدواریم با پیشنهاداتی که به برجام ارائه شده است آینده ای همراه با رفاه بیشتر برای مردم رقم بخورد.
وی افزود: هم اکنون سه متخصص پزشکی هسته ای در سه مرکز درمان هسته ای در استان همدان فعال هستند که این نشان از توجه این استان به حوزه بهداشت و درمان است.
نوزدهمین همایش سالیانه پزشکی هسته ای ایران از روز چهارشنبه به مدت سه روز در همدان آغاز شده است.
همچنین سی و دومین همایش دستاورد های صنعت هسته ای ایران از امروز 25 تا 31 شهریور ماه در همدان در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: