کد خبر: ۷۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>سلامت>آخرين تحقيقات پژوهشگران حاکي از آن است که ورزش‌هاي مقاومتي تعداد گيرنده‌هاي ويتامين D را در عضله افزايش داده و متابوليسم آن را بالا مي‌برد.
به گزارش شفا آنلاین،در مطالعه حاضر، دانشمندان براي نخستين‌بار نشان داده‌اند که يک دوره شديد از ورزش‌هاي مقاومتي، و نه ورزش ايروبيک، مي‌تواند بروز گيرنده‌هاي ويتامين D را درون عضله افزايش دهد. محققان در اين مطالعه، موش‌هاي مذکر 10 هفته‌اي را در مواجهه با ورزش مقاومتي (به‌وسيله تحريک الکتريکي) يا ورزش استقامتي (دويدن روي تردميل) قرار دادند.

 نمونه‌هاي عضله موش‌ها در زمان استراحت آنها و پس از ورزش گرفته شد تا تغييرات ايجاد شده را در گيرنده‌هاي ويتامين D و پروتئين‌هاي مرتبط با متابوليسم ويتامين D مقايسه کنند.

با توجه به آنکه ورزش‌هاي مقاومتي، و نه ايروبيک، گيرنده‌هاي ويتامين D را درون عضلات افزايش مي‌دهند، اين دسته از ورزش‌ها مي‌توانند يک راه موثر براي افزايش متابوليسم ويتامين D، بدون نياز به مصرف مکمل‌ها باشند.

علاوه براين، نتايج به دست آمده پيشنهاد مي‌کنند مکانيسمي که باعث افزايش اين گيرنده‌ها در طول ورزش مي‌شوند، متفاوت از مکانيسمي است که مکمل‌هاي ويتاميني القا مي‌کنند.
تحقيقات پيشين نيز نشان داده بودند که مکمل‌هاي ويتامين D تعداد گيرنده‌ها را افزايش داده و توده عضلاني و عملکرد آن را در افراد مبتلا به کمبود ويتامين D ارتقا مي‌بخشد. ورزش مقاومتي نيز در افزايش رشد عضلاني و بهبود عملکرد آن کاملا شناخته شده، اما تاثير ورزش مقاومتي به تنهايي بر گيرنده‌هاي ويتامين D بررسي نشده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: