کد خبر: ۷۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
شفاآنلاین :سلامت >عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط باید برای اجرای سریع این طرح، بسترهای لازم را فراهم نمایند.

به گزارش شفاآنلاین ،احمد آریایی نژاد ضمن بیان این مطلب، درباره پیشنهاد مطرح شده برای الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه، گفت: الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه اقدام بسیار مثبتی در حوزه سلامت است که امیدواریم ظرفیت و فرهنگ استفاده از آن را داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، کاهش استفاده از کاغذ را از مزیت‌های طرح هوشمندسازی دفترچه‌های بیمه برشمرد وگفت: با توجه به اینکه در این طرح  دفترچه‌های کاغذی  حذف می شود لذا پیگیری مراحل درمانی فقط از طریق ارائه کد ملی یا شماره بیمه صورت می‌گیرد و استفاده از کاغذ به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: طرح هوشمندسازی دفترچه‌های درمانی علاوه بر بهبود خدمات‌رسانی به بیماران در کاهش هزینه‌های حوزه سلامت موثر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه را در جلوگیری از تخلفات مهم عنوان کرد وگفت: به خاطر اینکه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی دفترچه‌های خود را به افراد دیگری برای استفاده می دهند لذا با هوشمندسازی دفترچه ها تخلفات کاهش می یابد.

آریایی‌نژاد با مثبت ارزیابی کردن طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه، تصریح کرد: برای اجرای هرچه سریعتر این طرح برای آحاد جامعه باید بسترها و زمینه‌های لازم را فراهم نمود.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، جلوگیری از بروز تخلفات و سوءاستفاده‌های فعلی، همچنین سوءاستفاده از دفترچه‌های درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی غیرحضوری بیماران، نظارت بیشتر، ارائه خدمات بهتر درمانی به بیمه شدگان و کاهش استفاده از کاغذ را از مزیت های این طرح برشمرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:  امیدواریم مسئولان ذی ربط با برنامه ریزی مناسب برای سریعتر عملیاتی شدن این طرح تلاش بیشتری داشته و اگر زمان مشخصی برای اجرای این طرح عنوان کرده اند در زمان مذکور این طرح را به اجرا برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: