کد خبر: ۷۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
مدیر عامل بیمارستان لاله در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین-مدیرعامل بیمارستان لاله ضمن تشریح جزییات دیداراعضای هیات مدیره این انجمن با وزیر بهداشت ازقول های دکترهاشمی برای پیگیری وحل مشکلات بیمارستان های خصوصی کشور درآینده نزدیک خبرداد.

دکتر جواد احمدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر اظهارکرد: در جلسه ای که عصرشنبه با همت دکتر محمدرضا نوروزی _مشاوروزیردراموربیمارستان های خصوصی_ دردفتروزیربهداشت برگزارشد مشکلات بخش خصوصی شامل مسایل مربوط به قرارداد بیمه ها، تجهیزات پزشکی، تعرفه ها و بازرسی های بی مورد ازبرخی پزشکان مطرح شد.

مدیرعامل بیمارستان لاله افزود:دکترهاشمی نیزضمن بررسی مسایل مطرح شده اعلام کرد برای برطرف شدن این مشکلات ما را یاری خواهند کرد .حال آن که به اعتقاد ما وزیر بهداشت حُسن نیت دارد و در هر زمینه ای قرار شد که مساعدت و راهنمایی های لازم برای برطرف شدن هرچه سریعتر مشکلات بیمارستان های خصوصی کشوررا ارایه دهد.

وی ادامه داد: در مورد تجهیزات پزشکی که از دیدگاه ما دارای ایرادات زیاد و نا بسامانی بود وزیر بهداشت گفت که این گونه نیست و همه باید تجهیزات را به بخش دولتی و خصوصی به یک قیمت بفروشند و هیچکس حق ندارد تجهیزات را به بخش خصوصی گران تر بفروشند؛

دکتراحمدی اظهارکرد: این در حالی است که دستگاه سی تی اسکن 430هزار دلاری را به ما 590هزار دلار فروختند!

وی خاطرنشان کرد: در مورد مشکل دیگر یعنی تعرفه ها هم قرار شد که بیمه ها تعرفه ها را قبول وهزینه های مربوطه را پرداخت کنند .در مورد بازرسی ها هم که برخی مواقع با خشونت هایی همراه بود وزیر بهداشت قول مساعدت های جدی داد و اعلام کرد ازاین پس مقررمی دارد تا تنها پرونده های مورد شکایت از پزشکان در اختیار بازرسان قرار گیرد ونه سایرپروند های بیماران یک پزشک.

وی درباره مشکل عدم همکاری بیمه های تکمیلی با بیمارستان های خصوصی نیز به شفا آنلاین گفت: ما با برخی بیمه ها مانند بیمه های ایران،البرز، دانا و آسیا به دلیل عدم پرداخت تعهداتشان ، تخفیف گرفتن و بیش از حد کسورات زدن، قطع رابطه کردیم و تنها با نهادها و بانک ها قرارداد داریم.

متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی کودکان در پاسخ به این که قطع رابطه با بیمه ها تا چه زمانی ادامه دارد، به شفا آنلاین گفت: تا زمان پرداخت بدهی هایشان؛ نزدن کسورات بیش از حد و روی نرخ مصوب دولت برای تخفیف پافشاری نکردن این قطع رابطه نیز ادامه دارد. زیرا بیمارستان ما 18 میلیارد از بیمه ها طلب دارد و وزیر بهداشت هم با این قطع رابطه با بیمه های مذکور مخالفتی نکرد. زیرا هر بیمارستانی مختار است تا با صلاح دید خودش این کار را انجام دهد.

به گفته وی در این جلسه دکتر هاشمی- وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی، دکترمحمدرضا نوروزی- مشاور وزیر درامور بیمارستان های خصوصی- دکتر نعیمی- رئیس انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درجه یک- دکتر احمدی-- دکتر معظمی- مدیرعامل بیمارستان پارس و - دکتر صفایی- مدیرعامل بیمارستان طوس- اعضای هیات مدیره انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی کشور حضور داشتند.

به گفته دکتر احمدی همچنین قرار است که وزیر بهداشت در جلسه انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی کشور که اوایل مهرماه برگزار می شود شرکت کند . تا با حضور سایر روسای بیمارستان های خصوصی مشکلات وپیشنهادات وراهکارها نیز مطرح وپس ازبررسی های لازم درباره آنها تصمیم گیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: