کد خبر: ۷۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علت مرگ زن حامله سلماسی به علت بی پولی و زایمان طبیعی نبود، بلکه وی به علت آمبولی( لخته خون) جانسپرد.
دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین  ضمن بیان این خبر اظهارکرد: مادرباردار برای وضع حمل به بیمارستان شهرستان سلماس مراجعه کرده و از آنجا که در سراسر کشور از نظر سلامت جسمانی مادر، زایمان طبیعی را بهتر از سزارین می دانند؛ به زایمان طبیعی تن می دهد. حال آن که برخی از رسانه ها علت مرگ وی را به دلیل بی پولی و ناشی از زایمان طبیعی اعلام کردند در حالی که واقعیت امر مسائل مالی نبوده است.

وی تأکید کرد: بعد از انجام موفقیت آمیز زایمان طبیعی مادرباردارو 24ساعت بعد حال عمومی بیمار بهم می ریزد و وی را به بیمارستان قلب سیدالشهداء انتقال می دهند . بعد هم  زن باردار به علت آمبولی( لخته خون) جان خود را از دست داد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی همچنین افزود: ما دلمان نمی خواهد حق این خانواده و نوزاد بی مادر ضایع شود بنابراین درصورت اثبات هر نوع سستی و اهمال صورت گرفته در این زمینه ،مقصران باید به سزای اعمالشان برسند .ضمن اینکه ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم. ضمن اینکه پیگیری ما از طریق کانال های قانونی یعنی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که به  وزارت بهداشت  وابسته است انجام شده و ادامه دارد.
 جراح چشم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است تا هر موضوعی که احساس می کنیم در مسیر قانونی انجام نمی گیرد را به مسیر قانونی اش برگردانیم.ما دوست نداریم هیچ احدی از کل جمعیت ایران دچار بی قانونی شود.
علت شایعه سازی چه بود؟
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره شایعه سازی برخی رسانه ها درباره این موضوع خاطرنشان کرد: ما یکسری خبرنگاران ارزشی داریم که در شغل خودشان پاکیزه اند و دارای قلم، افکار و کاغذ پاک اند و اخبار صحیح و بدون اغراق انعکاس می دهند. حال آن که در مقابل خبرنگارانی داریم که برداشت هایشان از اخبار درست نبوده و بر این باروند که اگر بنویسند در کشور جمهوری اسلامی زنی به علت بی پولی تن به زایمان طبیعی داده و فوت شده اتفاق خاصی رخ می دهد. در حالی که شاید چند ساعت اول برخی رسانه های داخی و خارجی به این موضوع بپردازند اما انصاف کجا رفته؟ در حالی که انصاف نصف ایمان مسلمانان است!

وی افزود: برای نمونه اگر من به دلیل این که چون نزدیک انتخابات است یکسری حرف های هیچان آور و احساساتی بزنم تا مردم به دروغ های من رأی دهند خداوند مرگ را بر من حلال کند خیلی بهتر است.چراکه بی تردید مرگ را بر سیاسی بازی،دروغ و ریاکاری ترجیح می دهم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: