کد خبر: ۷۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق به یافتن نشانه های اولیه بیماری آلزایمر در ساختار ژنتیکی انسان شده اند و به این ترتیب می توانند با کمک شناسایی سن فیزیولوژیکی انسان به سراغ پیش بینی این بیماری بروند
به گزارش شفا آنلاین،محققان کالج کینگ واقع در لندن موفق به کشف امضای ژنتیکی شدند که می تواند در پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر موثر باشد.

هدف از این مطالعه شناخت ژن هایی بود که در سلامت افراد در 65 سالگی مرتبط است. چنین مشخصات مولکولی می تواند به تشخیص بیماری های مربوط به سن قبل از وقوع آنها کمک شایانی بکند. این امر می تواند با استفاده از پیش فرض های مربوط به سن شناسنامه ای فرد بهبود پیدا کرده به عنوان مکمل برای شاخص های سنتی بیماری هایی نظیر فشار خون عمل کرده و آنها را نیز بهبود بخشد.

جیمز تیمونز (James Timmons)، راهبر این تحقیق، در این باره بیان کرد: «ما می توانیم با استفاده از مولفه هایی مانند سال تولد و همچنین سن بیولوژیکی افراد درباره سن اصلی آنها قضاوت کنیم. بیشتر مردم پذیرفته اند که همه 60 ساله ها مانند یکدیگر نیستند اما هیچ تست قابل اعتمادی وجود ندارد که بتواند سن بیولوژیکی افراد را بیان کند. کشف ما اولین امضای ژنتیکی قابل اعتماد درباره سن بیولوژیکی افراد بوده است. این یافته ها می تواند روش تصمیم پزشکان بر اساس سن بیماران را متحول کند.

این موارد شامل کسانی که در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند نیز می شود. تشخیص زود هنگام خطر ابتلا به آلزایمر کلید اصلی ارزیابی بیماری های بالقوه است.»

شایان ذکر است که این تیم تحقیقاتی جهت این تحقیقات از ساختار امضایی ژنتیکی در فرد بهره بردند. این امر بسیار مهم است زیرا با کمک آن می توان میزان سلامت افراد مسن را نشان داد. این امضا می تواند در پیشگویی بیماری های مربوط به سن بسیار موثر باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: