کد خبر: ۷۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستانهای ایران 80 هزار تخت، تا رسیدن به شاخص های منطقه ای فاصله دارند و این فاصله تا شاخص های جهانی بیشتر از این عدد است
به گزارش شفاآنلاین،دکتر آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: بیمارستانهای ایران 80 هزار تخت، تا رسیدن به شاخص های منطقه ای فاصله دارند و این فاصله تا شاخص های جهانی بیشتر از این عدد است.


دکتر آقاجانی روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به خبرنگاران گفت: با ظرفیت و منابع موجود دولتی در ایران، سالانه می توان دو هزار تخت بیمارستان اضافه کرد و رسیدن به شاخص منطقه ای در این زمینه 40 سال زمان می برد.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه این امر نشان از کمبود امکانات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان به دلیل بی توجهی در سالهای گذشته است، تاکید کرد: بهبود شاخص تخت بیمارستانی در کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت خیرین است.

دکتر آقاجانی با اشاره به اجرای پروژه ارتقای خدمات اقامتی در 570 بیمارستان کشور در حال حاضر، ادامه داد: این پروژه در مجموع دو میلیون و 400 هزار مترمربع وسعت دارد که تاکنون یک میلیون و 400 هزار مترمربع آن به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا ابتدای سال 95 بتوانیم مدعی شویم که تخت بیمارستانی بازسازی نشده ای در کشور وجود ندارد.

دکتر محمد آقاجانی به در حال ساخت بودن 120 بخش اورژانس در بیمارستانهای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تکمیل این بخشها، حدود دو هزار تخت به ظرفیت اورژانس های کشور اضافه می شود.

وی افزود: ایجاد دو هزار و 400 تخت در بخشها آی. سی. یو و احداث 140 بخش جدید درمان سرپایی سرطان در بیمارستانهای کشور در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه 366 بخش زایمان و زایشگاه در حال ساخت و بهسازی در کشور است، ادامه داد: 250 پلی کلینیک جدید با 6 هزار و 600 مطب در شهرهای مختلف با تمرکز بر مناطق محروم راه اندازی می
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: