کد خبر: ۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- امروزه پس از ورود یک دستگاه جدید در بازار شاهد تبلیغات وسیعی در خصوص آن هستیم؛ در این میان کم نیستند افرادی که بدون کسب اطلاعات و تحقیق برای استفاده از آنها به افراد فاقد صلاحیت مراجعه می کنند و بعد هم عوارض جدی؛ پشیمانی و... در این خصوص یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی به بیان نکات مهمی در مورد تبلیغات اغراق آمیزدرباره دستگاه لیپوماتیک پرداخت.
 
کتر بهزاد خوروش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: دستگاه لیپوماتیک خاص نیست بلکه یک دستگاه لیپوساکشن معمولی است که کانال آن به علت حالت ضربه ای منجر به نفوذ بیشتردر بافت می شود که بالطبع این امر آسیب های بیشتری را نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در ایران تکنسین ها،پزشکان عمومی و افراد فاقد صلاحیت با این دستگاه کار می کنند .حال آن که در این زمینه شاهد تبلیغات بسیار وسیعی در اینترنت، روزنامه ها و مجله ها هستیم که بیماران را قبل و بعد از استفاده از این دستگاه نشان می دهند که بی تردید باید بگویم این تصاویر واقعی نیست.حتی چندی قبل بیماری داشتم که پوستش بر اثر استفاده از این دستگاه خراب شده بود. اما از وی با لباس عکس گرفته بودند تا نشان دهند چقدر کاهش وزن داشته!

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی امریکا اظهارکرد: نکته مهم آن که ماهیت لیپوساکشن به وسیله هر تکنیکی فرم دادن بدن است نه کاهش وزن. صحبت هایی مبنی بر این که با استفاده از این دستگاه نیازی به رژیم نیست؛ با یک جلسه بدون بیهوشی و عارضه و به صورت موضعی بدن شما را فرم می دهیم دروغ محض است و بس!اما متأسفانه بیماران فریب خورده بعد از بروز عوارض جدی تازه سراغ جراحان پلاستیک و زیبایی می روند که گاهی به علت شدت عوارض کاری از دست ما هم بر نمی آید.

به گفته وی اکثر بیماران قربانی چنین اقداماتی، صحبت از بسته شدن چشم و گوششان در پی تبلیغات گسترده دارند؛ اما با صراحت می گویم که جدیدترین تکنولوژی روز دنیا هیچ کاری برای کسی انجام نمی دهد. زیرا آنچه مهم است فردی است که با چه صلاحیت و توانایی پشت آن دستگاه می نشیند.

خوروش در ادامه گفت: بیشتر مراجعین به مطب های جراحان پلاستیک و زیبایی همین افرادی اند که در پی دخالت های افراد فاقد صلاحیت این رشته برای آنان عوارض جدی را رقم زده اند.
وی تأکید کرد: از تمام بیماران خواهش می کنیم برای انجام چنین اقداماتی به خوبی تحقیق کنند؛ زیرا باید با بدنشان یک عمر زندگی کنند.این درحالی است که بدن انسان یک مانتو یا شیء دیگر نیست که آنرا بیرون بیاندازند؛زیرا گاهی اوقات عواقب چنین اقداماتی جبران ناپذیر است؛ پس نباید اغوا شوند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد: نکته مهم آن که فرهنگ مردم در این زمینه باید ازسوی رسانه ها وپزشکان ودست اندرکاران ومسولان مربوطه بالا برده شود؛ وی تصریح کرد:مردم برای جان و بدن خودشان باید ارزش قائل شوند؛حال آنکه امیدوارم رسانه ها مقداری بر تبلیغات اغراق آمیز چنین دستگاه هایی در جهت افزایش آگاهی مردم بیشتر مانور دهند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
1
0
البته بيشتر منظور شما اين است كه بيماران پيش شما تشريف بياورند و با هزينه بيشتر در ديكلنيكهاي .... كارشان انجام شود تا .....
پاسخ ها
دکتر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
واحتمالا شما هم از جمله همین لیپولیز و زیبایی کاران تجربی و کاذب باشید که صحبت علمی یک فوق تخصص این رشته و توصیه های ایشان به مذاقتان خوش نیامده
دكتر احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
دكتر محمد عزيز،حق با ايشان است،چون احتمالا شما هم با جراحي در اين كلنيكهاي بي قانون به بهانه كانش هزينه بيماران، لعنت و نفرين كادر كلنيك و دكتر مظلوم بيهوشي و اسيب به بيماران را بجان مي خريد
babi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
همش دروغ خطره این کارو نکنید جز درد خونریزی عفونت هیچی نداره برید باشگاه ورزش کنید رژیم خوب بگیرید از زندگیتون لذت ببرید خودتونو گرفتار ایت تبلیغات نکنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: