کد خبر: ۷۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از تولید داروی داخلی برای درمان هپاتیت C خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اثر گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت باعث این شده که در حوزه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم از جمله این پیشرفت‌ها تولید داروی هپاتیت C است که در دنیا حدود 8 ماه پیش تولید شده است توانستیم به کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی آن را تولید کنیم.

وی ادامه داد: این داروی تولید شده توسط شرکت دانش بنیان حوزه سلامت از هفته آینده در داروخانه‌های کشور در دسترس خواهد بود. همچنین این دارو به دلیل اینکه تولید داخل است تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. 

ملک زاده ادامه داد: هر قرص هپاتیت C در آمریکا با قیمت 100 دلار به فروش می‌رسد و این درحالی است که داروی هپاتیت C تولید شده توسط شرکت دانش‌بنیان داخل کشور با مبلغ هر قرص ده دلار به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم بیماریهای هپاتیت نوع B و C را در کشور به طور کامل درمان و سپس ریشه کن کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: