کد خبر: ۷۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
شفا آنلاین>سلامت>مي‌خواهيد کفش پياده‌روي بخريد؟ پياده‌روي ورزشي عالي است، اما اول بايد ترتيبي دهيد که پاهايتان به کفش‌هاي پياده‌روي مناسب مجهز شوند. رعايت اين نکات به شما کمک مي‌کند تا کفشي مناسب بخريد:
به گزارش شفا آنلاین،کفش سايز درست بخريد. کفش‌ها را صرفا براساس سايزي که روي آنها زده شده است، نخريد. آنها را بپوشيد و ببينيد که هنگام راه رفتن چطورند.

 حتي اگر پايتان را اندازه گرفته باشيد، سايزهاي کفش براساس استيل کفش، برند کفش، شرکت سازنده و کشوري که کفش را توليد کرده است، متفاوت است. چون اندازه پاها ممکن است يکسان نباشد، کفش را براساس اندازه پاي بزرگ‌ترتان بخريد.

v کفش را با شکل پايتان تطبيق دهيد. کفش‌هايي را انتخاب کنيد که کاملا با شکل خاص پاهاي شما تطابق داشته باشد.

v محفظه پنجه کفش بايد فضاي کافي براي حرکت پا به راحتي و بدون فشار را داشته باشد- در عين‌حال نبايد آنقدر گشاد باشد که پاي شما درون کفش لق بزند.

v کفش را در پايان روز بخريد. هر چه مدت بيشتري روي پا باشيد، پا بيشتر ورم مي‌کند. در اغلب افراد اندازه پاها در پايان روز پس از انجام فعاليت‌هاي روزمره به حداکثر خود مي‌رسد. در اين زمان است که بايد کفش‌ها را امتحان کنيد و بخريد.

v کفشي را انتخاب کنيد که با محيطي که در آن راه مي‌رويد،‌ تناسب داشته باشد، براي مثال اگر در منطقه‌اي با اقليم باراني زندگي مي‌کنيد، کفش ضدآب بخريد،‌ اگر آب و هواي منطقه زندگيتان عموما برفي است،‌ کفشي را با کف آج‌دار بخريد، يا اگر هر هفته چندين کيلومتر راه مي‌رويد، کفش‌هاي قوي‌تر که بيشتر از پا محافظت مي‌کنند، تهيه کنيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: