کد خبر: ۷۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>سلامت> 30تا 80 درصد افراد دچار سردردهای تنشی هستند که تعداد خانمها در این گروه بیشتر است.
به گزارش  شفا آنلاین،منصوره تقا رئیس انجمن سردرد در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که امروز در بیمارستان سینا برگزار شد، در خصوص انواع سردردها بیان کرد: 30 تا 80 درصد از افراد به سردردهای تنشی مبتلا هستند، همچنین 17 تا 18 درصد از خانمها دچار سردرد میگرنی هستند 5 تا 6 درصد آقایان نیز به این بیماری مبتلا هستند.

وی افزود: سردردها به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم میشوند که در نوع اول ضایعه ای در جمجمه‌ مشاهده نمی‌شود اما در سردردهای ثانویه عاملی موجود در گردن یا فضای جمجمه سردرد را به وجود می‌آورند که خطرناک تلقی می‌شوند. 

تقا در خصوص علائم سردردهای ثانویه این گونه توضیح داد: سردرد افراد زیر 5 سال و بالای 50 سال، سردردهای دوران بارداری که ناگهانی و شدید شروع می‌شود، سردردهای پیش رونده ،سردرد افرادی که نقص ایمنی دارند، سردرد افرادی که سابقه سرطان دارند، سردردهای همراه با علائم عصبی مانند تاری دید، سردرد با تب و سردرد‌هایی که باعث بیدار شدن فرد می‌شوند از جمله علائم سردردهای ثانویه و خطرناک هستند.

استاد گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: مشکلات بینایی به عنوان شایع‌ترین عارضه در انواع سردردها است زیرا سردردها باعث افزایش فشار چشمی می‌شود. سردردهای پیش رونده ای که با اختلالات حسی حرکتی عدم کنترل ادرار همراه باشند نیز می‌توانند علامتی برای تومور مغزی باشند. 

رئیس انجمن سردرد ایران اضافه کرد: اگر افراد بالای 50 سال دچار سردردهای خاص باشند ممکن است به دلیل التهاب عروق باشد که این سردردها می‌توانند باعث نابینایی افراد شوند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال سردردها کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و فرد را به انسانی دردمند تبدیل می کنند که در نتیجه اختلالات مزمن را در افراد ایجاد می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: