کد خبر: ۷۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>سلامت> شرکت دارويي امژن و يو سي بي، اخيرا اعلام کرده‌اند که نتايج اوليه به دست آمده از مطالعه STRUCTURE براي مقايسه اثر روموسوزوماب (Romosozumab) بر زنان يائسه مبتلا به پوکي استخوان در معرض خطر شکستگي که قبلا با بي فسفونات‌ها درمان شده‌اند، با داروي تري پاراتايد منتشر شد.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعه به هدف اوليه و اصلي خود دست يافت و تفاوت معناداري به نفع روموسوزوماب در افزايش تراکم استخواني طي 12 ماه به دست آمد. مطالعه STRUCTURE، از نوع فاز3، چندمرکزي، بين‌المللي، تصادفي و در مقايسه با تري پاراتايد است که به منظور اثبات اثربخشي و ايمني روموسوزوماب در زنان يائسه مبتلا به پوکي استخوان طراحي شد.

 مجموع 436 بيماري که قبلا درمان با بي فسفونات را تجربه کرده بودند، روموسوزوماب زيرجلدي (210 ميلي‌گرم ماهانه) يا تري پاراتايد زيرجلدي (20 ميکروگرم در روز) را براي مدت 12 ماه دريافت کردند.

 در مجموع ميزان بروز عوارض ناخواسته دارويي در هر دو بازوي مطالعه مشابه بود. عوارض گزارش شده در بيماران تحت درمان با روموسوزوماب مشابه عوارض قبلا مشاهده شده از اين دارو بود و هيچ مشکل يا عارضه جديدي رخ نداد. عوارض جانبي گزارش شده در بيش از 5‌درصد از بيماران عبارت بودند از نازوفارنژيت، آرترالژي، کمردرد، سردرد و سقوط. تحليل بيشتر مطالعه فاز3 نامبرده، در حال انجام است و نتايج آن به زودي در نشريات معتبر پزشکي به چاپ خواهد رسيد.

 روموسوزوماب، يک آنتي بادي مونوکلونال تشکيل‌دهنده استخوان در دست تحقيق است و هنوز براي درمان پوکي استخوان توسط هيچ مرکز مرجعي مورد تاييد قرار نگرفته است. اين دارو با مهار پروتئين اسکلروستين( Sclerostin)، بر افزايش تشکيل استخوان و کاهش ميزان تخريب استخوان اثر مي‌کند. نتايج اوليه ديگر مطالعه فاز3 با نام FRAME، قرار است در

3‌ماهه اول 2016 ميلادي منتشر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: