کد خبر: ۷۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: تاکنون اقدام اساسی در حوزه تجاری‌سازی گیاه زعفران انجام نشده است.
به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن علم الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی  اظهار کرد: هم اکنون کار اساسی و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در حوزه فرآوری و استفاده از ترکیبات گیاه زعفران به انجام نرسیده و تنها اقدامی که در این پارک علم و فناوری انجام شده است کاشت ارگانیک و برداشت این محصول است.

وی در ادامه افزود: برداشت این محصول بدون استفاده از سموم دفع آفات در مساحت 700 هکتار در یکی از روستاهای گناباد انجام می‌شود.

علم‌الهدایی در خصوص موضوعات مورد توجه در بحث زعفران تصریح کرد: باید در زمینه‌های ویروس‌زدایی، افزایش عملکردی، فرآوری و استفاده از ترکیبات موثر این گیاه در صنایع اقدامات فناورانه انجام داد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزافزون بازار محصولات ارگانیک بسیار مهم است و باید بتوان آن‌ها را به تمام مزارع کشت زعفران تعمیم داد.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که این گیاه دارد مراکز تحقیقاتی باید اقدامات بیشتری انجام دهند و برای تجاری‌سازی تحقیقات به پارک‌های علم و فناوری مراجعه کرده تا نتایج تحقیقات آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

علم‌الهدایی عنوان کرد: ورود این صنایع و ایجاد علاقه‌مندی در این زمینه‌ها به ویژه در خراسان رضوی بازده بالایی به لحاظ اقتصادی به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: