کد خبر: ۷۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>یک فوق تخصص بیهوشی با اشاره به اینکه اگر بیهوشی در چارچوب استاندار انجام شود، باعث افت تحصیلی و اختلال حافظه نمی‌شود،‌ گفت: کیفیت بیهوشی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی یکسان است.

به گزارش شفا آنلاین : علیرضا سلیمی با بیان اینکه روزانه در جهان هزاران بیهوشی و در ایران صدها مورد بیهوشی برای درمان بیماران انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در صورتی که بیهوشی در چارچوب استاندارد و به صورت علمی و منطقی انجام شود مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت.

وی افزود:‌ کیفیت بیهوشی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی یکسان است و هر دو استانداردهای لازم را رعایت کرده تا عمل بیهوشی به خوبی و با کیفیت انجام شود همچنین تلاش می‌شود که همه حداقل‌ها در بیهوشی در نظر گیریم البته برخی مراکز برای انجام عمل بیهوشی معتبر هستند ولی این مسئله موید این نبوده که سایر مراکز استاندار لازم را ندارند.

دبیر انجمن بیهوشی ایران، ادامه داد: بالا بردن توانایی عملی متخصصین بیهوشی در غالب اقدامات آموزشی، بازآموزی و ارتباطات بین‌الملل همچنین افزایش دانش عمومی جامعه در مورد مسئله بیهوشی از عمده فعالیت‌های انجمن علمی بیهوشی کشور به شمار می‌رود.

سلیمی با بیان اینکه مردم آشنایی کافی و اطلاعات لازم را در مورد مسئله بیهوشی قبل از عمل جراحی ندارند، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این مسئله را از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع دهیم تا افراد سطح آگاهی آنها از مسائل بیهوشی افزایش یابد تا بتوانیم از این روش از عوارض جانبی بیهوشی بکاهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیهوشی اگر در چارچوب استاندار انجام شود باعث افت تحصیلی و اختلال حافظه نخواهد شد، گفت: عمده مشکلات بیهوشی قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده و بسیاری از مواقع بیمار پس از به هوش آمدن با مشکلاتی مواجه می‌شود که بیشتر به دلیل بیماری زمینه‌ای و یا مشکلات جراحی آن محسوب می‌شود.

این فوق تخصص بیهوشی، خاطر نشان کرد: تهوع، استفراغ، لرز و گلودرد از جمله مشکلاتی هستند که برخی از بیماران پس از به هوش آمدن با آن مواجه می‌شوند که البته همه این مشکلات قابل پیشگیری و کنترل است.فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
البته خود همكاران بيهوشي از نظر هوشي اشكال دارند كه اين كار پر استرس را با اين دستمزد ناچيز نسبت به همكاران جراح را انجام ميدهند(بخصوص در مراكز دي كلنيك كه اكثرا امكانات اوليه را در مقايسه با بيمارستانها ندارند)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: