کد خبر: ۷۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 12
شفا آنلاین>سلامت>بیماری های حرکتی از جمله دریا زدگی، قرن هاست که گریبان گیر مسافران شده است. اکنون برای درمان این بیماری سخت و طاقت فرسا راهکارهایی پیشنهاد شده که شما می توانید در تلفن همراه هوشمند خود از آنها بهره مند شوید.
به گزارش شفا آنلاین،محققان کالج امپریال لندن در این مطالعه  برای درمان بیماری های حرکتی که در نتیجه سفر با هواپیما، اتومبیل یا کشتی ایجاد می شود از جریان های کوچک الکترونیکی موجود در مغز استفاده کردند.

غدیر ارشد، راهبر این تحقیق، بر این باور است که دستگاه های ضد دریا زدگی در طول 5 الی 10 سال آینده وارد بازار خواهند شد. او همچنین خاطر نشان کرد که این روش درمانی می تواند با تلفن های هوشمند نیز یکپارچه شود.به این ترتیب تلفن هوشمند می تواند از طریق جک هدفون متصل شده به خود پالس های الکترونیکی کوچکی را به مغز برساند که در درمان این بیماری بسیار موثر هستند.

بیماری های حرکتی بیماری های بسیار رایجی هستند که با علائمی مانند عرق سرد یا حالت تهوع شدید شناخته می شوند. از هر ده نفر، سه نفر هنگام سفر به این بیماری ها دچار می شوند. ارشد در این رابطه می گوید: «بیماری های حرکتی می تواند هر کدام از ما را درگیر کند. این بیماری در نتیجه پاسخ طبیعی بدن برای مقاومت در برابر سموم ایجاد می شود.»

علیرغم شیوع این بیماری در بین مردم، دانشمندان هنوز نتوانستند به علت دقیق آن پی ببرند. آنها بر این باورند که بیماری های حرکتی زمانی ایجاد می شوند که هماهنگی بین چشم فرد و سیستم دهلیزی او مختل می شود. سیستم دهلیزی که شامل کانال های گوش نیز می شود، در واقع دستگاه حسی است که وظیفه آن حفظ تعادل فرد است.

برای مثال، زمانی که شما در حال مسافرت با اتومبیل هستید، ممکن چشم شما به مغزتان بگوید که شما در هر ساعت 30 مایل حرکت می کنید در حالی که سیستم دهلیزی شما به مغزتان می گوید که ثابت نشسته اید. دانشمندان تصور می کنند که این اطلاعات ضد و نقیض مسبب ایجاد بیماری های حرکتی از جمله دریا زدگی است.

در این مطالعه تمرکز بر روی تحریک قشر جداری سمت چپ مغز گذاشته شد. این قشر وظیفه پردازش سیگنال های حرکتی را بر عهده دارد که این کار را با استفاده از جریان های الکتریکی منتقل شده توسط الکترود های موجود بر روی پوست سر انجام می دهد.  این درمان علاوه بر بی حس کردن این بخش از مغز، تاثیر اطلاعات ورودی گیج کننده را به حداقل می رساند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: