کد خبر: ۷۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 04
شفا آنلاین>سلامت>راه اندازی 10 اتاق تمیز دیگر تا پایان سال و اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از جمله اخبار مهم حوزه سلامت در هفته گذشته بود.

به گزارش شفا آنلاین، در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان چادگان تا سه ماه دیگر خبر داد
هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از ساخت بیمارستان چادگان تا سه ماه دیگر خبر داد و گفت: بیمارستان چادگان تا 3 ماه دیگر پس از 14 سال به بهره برداری می رسد.

افتتاح 28خانه بهداشت در 10 شهرستان استان گیلان
به مناسبت گرامیداشت ایام ا...هفته دولت،  28 خانه بهداشت در شهرستانهای آستانه، بندرانزلی، رشت، رودسر، رضوانشهر، شفت، صومعه سرا، فومن، لنگرود، ماسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

پوشش بیمه سلامت به 95 درصد رسید
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از آغاز طرح تحول سلامت 9 میلیون نفر فاقد بیمه، دارای بیمه‌ سلامت شده و تحت پوشش قرار گرفتند، در پی این 14 ماه پوشش بیمه سلامت به 95 درصد رسید. با گذشت این مدت از آغاز برنامه 8 گانه دستاوردهای خوبی داشتیم که ضمن حفظ آنها با قوت برنامه را ادامه می‌دهیم.

زیان داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت شرکت‌های بیمه‌گر
دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در نشست خبری مراسم گرامیداشت روز داروساز با بیان اینکه بدهی سازمان‌های بیمه گر مزمن و به طور متوسط بین 5 تا 6 ماه با تاخیر صورت می‌گیرد، گفت: این تاخیر موجب زیان بسیاری به داروخانه‌ها می‌شود.

پاکسازی باشگاه‌ها از مکمل‌های ورزشی ممکن نیست
رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پاکسازی کامل باشگاه‌ها از مکمل‌های ورزشی غیر مجاز ممکن نیست و اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم تا به حال انجام شده بود.

جذب 5هزار نیرو در 173 مرکز سلامت کشور
دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته دولت که شنبه در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت 5 هزار نفر از افرادی که فارغ التحصیل رشته‌های پرستاری و .. بودند در شهرها و روستاهای کشور جذب و مشغول به کار شدند.

21 تغییر در 15 اورژانس منتخب استان تهران
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: حدود یک ماه گذشته پانزده اورژانس اصلی در تهران برای اعمال تغییرات فرآیندی، ساختاری و نیروی انسانی انتخاب شدند.

سلامتی حجاج تا دو هفته بعد از ورود به کشور رصد می‌شود
دکتر گویا مدیر مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از همه‌گیر شدن کرونا در ریاض خبر داد و گفت: برای اطمینان خاطر همگی حجاج پس از ورود به کشور، تا دو هفته تحت نظر قرار می‌گیرند.

تخلفات داروخانه‌ها ناشی از اقتصاد ضعیف است
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تخلفات اندک داروخانه‌ها ناشی از اقتصاد ضعیف آن‌ها و محدود بودن گردش مالی آن‌ها است. مانند داروخانه‌های تحت نظر دانشگاه‌های هلال احمر و داروخانه‌هایی که برای دانشگاه‌های داروسازی هستند.

2.7درصد داروخانه‌ها 50 درصد اقتصاد دارویی را به خود اختصاص داده‌اند
دکتر امید عبدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: حدود 2.7 درصد داروخانه‌های کشور قریب 50 درصد اقتصاد دارویی را به خود اختصاص داده‌اند. البته برای افزایش انگیزه، داروسازان می‌توانند همزمان درخواست تاسیس داروخانه در تهران را نیز داشته باشند.

تغییر پرداخت کارانه‌ها از 22.5 به 27.5 درصد رسید/ کمبود 200 هزار نیرو در حوزه پرستاری
دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت آخرین روز هفته دولت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع 45 برنامه مصوب در شورای معاونین در سالهای 93 و 94 تاکنون تعدادی از این برنامه‌ها اجرایی شده‌اند و بخشی از این برنامه‌های عملیاتی در سال 94 محقق می‌شوند. تغییر مبنای پرداخت کارانه‌ها در این مهلت از 22.5 درصد به 27.5 درصد رسید.

بودجه صندوق نوآوری تا آخر سال به 1500 میلیارد تومان می‌رسد
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد بودجه صندوق نوآوری گفت: بودجه این صندوق تا پایان سال به 1500 میلیارد تومان خواهد رسید.

راه اندازی 10 اتاق تمیز دیگر تا پایان سال/ گله مندی‌های وزیر بهداشت از اعتبارت پژوهشی
دکتر هاشمی وزیر بهداشت هشتم شهریور در حاشیه افتتاح بزرگترین اتاق تمیز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: تا پایان سال 10 اتاق تمیز دیگر برای تولید داروهای های‌تک افتتاح می شود که مورد بعدی در کرمانشاه خواهد بود.

ما را به عنوان بهداریچی می‌شناسند/ تغییر نحوه برگزاری آزمونها و جذب اساتید
هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین اتاق‌های تمیز گفت: در حوزه تحقیقات و فناوری همیشه در حق وزارت بهداشت ظلم می‌شود و ما همیشه از قلم می‌افتادیم و همیشه ما را به عنوان بهداریچی می‌شناسند. در حالی که نقش حوزه سلامت کاملا مشهود است. چرا که سهم علوم پزشکی در حوزه پژوهش 50 درصد است.

وی افزود: فکر می‌کنم یکی از اشتباهات بزرگ ما در پزشکی، آزمون‌ها و نظام ارتقا است. باید آزمون‌ها را درست کرده و نظام ارتقا را نیز تغییر داده و دوباره تعریف کنیم. 

وزير بهداشت حسينی را معاينه کرد/ پزشک معالج: ترکش عصب بینایی را از بین برده است
محمد حسن حسینی خبرنگار صدا و سیما  که در سوریه مجروح شده است دوشنبه ساعت 22:30 وارد تهران شد که مورد استقبال معاون خبر سازمان صداوسیما قرار گرفت و نيز در فرودگاه مورد معاینه پزشکان قرار گرفت و سپس  برای ادامه درمان به بیمارستان فارابی منتقل شد.
پزشک معالج وی نیز در رابطه با شرایط و حال حسینی اظهار داشت:  ترکش عصب بینایی را از بین برده است.

 5برابر نیاز کشور توان تولید دارو داریم
دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم روز داروساز با اشاره به اینکه صنعت داروسازی  ایران از لحاظ تیراژ تولید در بهترین شرایط خود قرار دارد، گفت: شاید 4 یا 5 برابر نیاز کشور توان تولید داریم که این امر موجب رقابت منفی در داخل کشور می‌شود بنا بر این لازم است صنایع  تمام تلاش خود را در ارتقا کیفیت و ورود به بازارهای خارجی انجام دهند.

کاهش 40 درصد ارزبری با فعالیت 340 شرکت دانش بنیان
حسین وطن پور مدیر کل دفتر توسعه فن‌آوری سلامت وزارت بهداشت گفت: با فعالیت 340 شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی توانستیم ارزبری را تا 40 درصد کاهش دهیم.

تدوین و ابلاغ سند مدیریت اورژانس کشور تا پایان سال 
دکترامین صابری نیا رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در مراسم بهره برداری از ساختمان پایگاه اورژانس شماره یک شهری و سامانه پزشک همراه 1050 در شهرستان فسا‌، از توسعه ساختاری در 120 اورژانس بیمارستانی خبر داد و گفت: سند مدیریت اورژانس کشور تا پایان امسال تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

ارتقاء دانش نظری و مهارت‌های عملی دانشجویان پزشکی با کمک دانشگاه آزاد
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: باید با تکیه بر کمک دانشگاه آزاد اسلامی کمبودهای حوزه کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و فوق تخصصی مرتفع شده و دانشجویان پزشکی را از نظر دانش نظری و مهارت‌های عملی ارتقاء دهیم.

عطاری‌ها حق فروش هیچ دارویی را ندارند/نظارت بر عطاری‌ها در تهران تقویت شود
دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه در عطاری‌ها کالاهای غیرمجاز عرضه می‌شود، اظهار داشت: عطاری یک فروشگاهی است که حق ندارد هیچ دارویی را فروش داشته باشد.

وی افزود: در همه استان‌ها دستورالعمل بازرسی داریم و در صورت مشاهده کوچکترین تخلفی نیز با انها برخورد می‌کنند.

نتایج آزمون دستیاری اعلام شد
مرکز سنجش آموزش پزشکی طی اطلاعیه‌ای در روز سه شنبه دهم شهریور نتایج چهل و دومین دوره آزمون دستیاری را اعلام کرد.

کیفیت آب شرب تهران مطلوب است
سیاری معاون بهداشت در حاشیه بازدید 5 ساعته خود از نقاط مختلف آبرسانی به شهر تهران و بخش‌های مختلف شرکت آبفا، گفت‌: در بررسی از بخش‌های مختلف آبفا و نقاط مختلف آبرسانی به شهر تهران مشخص شد که کیفیت آب تهران از نظر استانداردهای وزارت بهداشت مطلوب بوده و تمام استانداردها کنترل می‌شوند و آب شرب تهران از نظر این استاندارد بودن مشکلی ندارد.
 
زمان ثبت نام پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری اعلام شد
محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص جزئیات نتایج آزمون دستیاری بیان کرد: پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری از روز شنبه مورخ 14 شهریور ماه تا روز دوشنبه مهلت دارند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند. 

رشد 10 درصدی آمار اهدای خون در مرداد
آمار اهدای خون در مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وجود 5 هزار متخصص بیهوشی فعال در مدار سلامت/عدم به رسمیت شناختن تعرفه خدمات بیهوشی
علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی‌، مراقبتهای ویژه گفت: متخصصین بیهوشی خدمات زیادی را قبل و بعد از عمل جراحی به بیمار ارائه می‌دهند که باید تعرفه این خدمات به رسمیت شناخته شود.

موضوع جایگزینی پرستاران با بهیاران از ریشه غلط است
دکتر هاشمی وزیر بهداشت در جمع اعضای هیئت مدیره های جدید سازمان نظام پرستاری که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: این امر تنها زمانی محقق می‌شود که ما بهداشت و درمان کشور را برای سرمایه‌گذاری اقتصادی کنیم.

بهیاران جایگزین پرستاران نمی‌شوند
دکتر هاشمی وزیر بهداشت در نشست با منتخبین جامعه پرستاری اطمینان داد که قرار نیست بهیاران جایگزین پرستاران شوند.

ضرورت اصلاح تولیت و مدیریت منابع حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه
دکتر سید حسن هاشمی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی سلامت و ارتقای سطح کیفیت زندگی برنامه ششم توسعه بر ضرورت ارائه برنامه های عملیاتی به منظور حل مشکلات مردم در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: لازم است در تدوین این برنامه نگاه‌مان از بخشی نگری بیرون آمده و با نگاهی ملی  پیش رویم.

 4قلم داروی بیماران ام اس معرفی شد
چهارشنبه 11شهریور با حضور دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، ۴ قلم داروی ویژه بیماران ام‌اس معرفی شد. این ۴ قلم دارو شامل سوبایوویر ۴۰۰، بایوساکول ۸۰۰، میلوبایوکس ۱۲۰ و سامبایوکس است.

 10میلیارد دلار کالای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور
دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در دوازدهمین نشست معاونین و مدیران غذا، اظهارداشت: ۵۵ درصد از اقلام حوزه دارو و غذا در داخل کشور تولید می‌شود و بقیه یا از واردات است یا قاچاق که لزوم هوشیاری ما را در برابر قاچاقچیان نشان می‌دهد.

برگزیده‌های جشواره بین المللی رویان معرفی شدند
محقق خارجی و دو محقق ایرانی در حوزه‌هایی مانند سلول‌های بنیادی، جنین شناسی و ناباروری به عنوان برگزیدگان شانزدهیمن جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان معرفی و تقدیر شدند.

دکتر حمید گورابی رئیس جشنواره و پژوهشگاه رویان در شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان با تاکید به اینکه این جایزه فرصتی برای جوانان عاشق علم است تا با برجستگان علمی دنیا آشنا شوند، گفت‌: پروفسور رابرت لنگر از دانشگاه MIT و انستیتو دیوید کخ با داشتن بیش از 1300 مقاله، هزار اختراع علمی و تاسیس بیش از 300 شرکت دانش بنیان برای دریافت جایزه این دوره انتخاب شده اند. 

تشدید برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور
دکتر هدایت الله حسینی مدیر کل نظارت در دوازدهمین همایش مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مبارزه موثر و فراگیر برای برخورد با قاچاق و خارج کردن این کالاها از سطح عرضه براساس تبادل نظر با مدیران مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور این تصمیم گرفته شد.

زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری شرکت زیمنس آلمان در حوزه سلامت بررسی شد
"روس وورم" عضو هیئت مدیره شرکت زیمنس آلمان در راس هیئتی با دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در تهران دیدار کرد. در این دیدار زمینه‌ همکاری‌های متقابل شرکت زیمنس آلمان با وزارت بهداشت کشورمان برای سرمایه گذاری شرکت آلمانی در بخش سلامت بررسی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: