کد خبر: ۷۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفا آنلاین>سلامت>بيماران آمريکايي براي دست يافتن به يک درمان ارزان‌تر جايگزين، تمايل روزافزوني به مراجعه به پرستاران به‌جاي پزشک پيداکرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،بعضي از متخصصان عقيده دارند اين رويکرد راه‌حلي براي هزينه‌‌هاي بالاي درمان و کمبود پزشک است. بنا بر گزارش انجمن دانشکده‌هاي پزشکي آمريکا در آينده نزديک ميزان کمبود پزشک از 46هزار نفر تجاوز خواهد کرد.1

البته ساير افرادي که در رشته پزشکي فعاليت دارند، مي‌گويند پزشکان تحت آموزش‌هاي دقيق‌تري قرارگرفته‌اند و پرستاران نمي‌توانند جايگزين کامل و مناسبي براي آنان باشند.

اين در حالي است که به گفته انجمن پرستاران آمريکا، پرستاران بايد علاوه بر دوره‌اي که براي گرفتن مدرک خود مي‌بينند، يک دوره کارشناسي ارشد يا دکترا را هم بگذرانند.

البته اين آموزش‌ها کمتر از 7 سال تحصيل يا 10 هزار ساعت تجربه باليني است که پزشکان پشت سر مي‌گذارنند. به‌همين دليل 29 ايالت آمريکا، فعاليت پرستاران را بدون نظارت پزشک ممنوع کرده‌اند. ربه‌کا. جي. پتچين، يکي از اعضاي هيئت‌مديره انجمن پزشکي آمريکا مي‌گويد: «با وجودي‌که در تامين پرستاران و پزشکان کمبود وجود دارد، افزايش مسئوليت‌هاي پرستاران راه‌حل مناسبي براي کمبود پزشک نيست.» او ادامه مي‌دهد: «وجود پرستاران در کنار گروه پزشکي ضروري است، اما آنها نمي‌توانند جايگزين تحصيل و تجربه پزشکان شوند.»

جودي استابلر که يک پرستار آمريکايي در ايالت يوتا است، به بعضي از محدوديت‌هايي که براي پرستاران قائل شده‌اند، اعتقاد دارد. او مي‌گويد: «من بيماري داشته‌ام که بيماري‌اش حادتر از آن بوده که بتوانم درمانش کنم و بنابراين او را به يک متخصص ارجاع دادم.»

اما اين پرستار به دليل اينکه توانايي درمان بيماري‌هاي ساده مانند سرماخوردگي، گرفتن عکس‌هاي راديولوژي کوچک و نوشتن نسخه را دارد، براي تامين اقدامات پزشکي اوليه که افراد به آن نياز دارند با قيمت کمتر، کلينيکي خصوصي تاسيس کرده است که بر آن هيچ پزشکي نظارت ندارد و اين در ايالت يوتاي آمريکا قانوني است.

البته او در کارهايش با يک پزشک که معتقد است اداره يک کلينيک توسط يک پرستار مزاياي زيادي دارد، مشورت مي‌کند. اين پزشک مي‌گويد با تاسيس اين کلينيک‌ها افرادي که تحت پوشش بيمه نيستند، ديگر نبايد نگران هزينه‌هاي گزاف درمان باشند. او ادامه مي‌دهد: «توانايي‌هاي هر شخص محدوديت‌هاي خاص خود را دار است و نکته مهم اين است که شخص، چه پزشک باشد و چه پرستار محدوديت‌هاي خود را بشناسد.»

منبع: nbcnews

و انجمن دانشکده‌هاي پزشکي آمريکا

پانوشت:

1) شرکت IHS در مارس 2015 مدل اقتصادي و پيش‌بيني خود را از ميزان تامين و تقاضاي پزشکان در آمريکا ارائه کرد.

اين مدل بر اساس پيش‌بيني که انجمن دانشکده‌هاي پزشکي آمريکا از سال2013 تا 2025 تقاضا کرده بود، شکل‌گرفته است.

براساس اين پيش‌بيني‌ها، اگرچه برنامه‌ريزي‌شده است که تامين پزشکان بين سال‌هاي 2013 تا 2025 افزايش يابد، تقاضاي پزشکان رشد سريع‌تري از تامين آنها خواهد داشت و با سرعت بيشتري از عرضه آنها افزايش مي‌يابد.

با توجه به روند رشد و سالخوردگي جمعيت، پيش‌بيني‌شده است تقاضاي پزشکان در آمريکا 17درصد افزايش يابد.

اين بدين معناست که تا سال 2025 تقاضا براي پزشک در آمريکا به ميزان 46هزار تا 90 هزار نفر افزايش خواهد يافت. حد پايين اين گستره در صورتي تحقق پيدا خواهد کرد که مراکز و کلينيک‌هاي غيرپزشکي مانند خانه‌هاي مراقبتي بيمار محور يا (PCMH) و سازمان‌هاي درماني پاسخگو يا
(ACO) شکل بگيرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: