کد خبر: ۷۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>حرکات انگشتان دست می‌تواند خطر سکته به ویژه سکته مغزی را حدود 5 تا 10 درصد کاهش دهد.
به گزارش شفا آنلاین،مجید اباذری متخصص قلب و عروق افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی شایعترین عامل ابتلا و مرگ‌و‌میر در جهان هستند که در یک دهه اخیر به شدت مشکل‌ساز شده‌اند.

وی گفت: مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دیگر نظیر نارسایی‌های مغز و اعصاب به طور عمده در نتیجه نوع زندگی خود دچار این بیماری‌ها شده‌اند که متاسفانه روز نیز نوع زندگی افراد جامعه خطر ابتلا به بیماری‌های فوق را افزایش می‌دهد.

اباذری با اشاره به اینکه پیشگیری از عارضه‌هایی نظیر سکته نیازمند ارتقای آگاهی افراد جامعه و مراقبت و پیشگیری دارد، تصریح کرد: برخی از اقدامات و حرکات اگر چه کمی هم عجیب به نظر می‌رسند، اما می‌توانند خطر ابتلا به نارسایی‌های مزمن را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: براساس پژوهش‌هایی که صورت گرفته است، حرکات انگشتان دست می‌تواند خطر سکته به ویژه سکته مغزی را حدود 5 تا 10 درصد کاهش دهد.

اباذری اظهار داشت: در صورتی که در طی روز حرکات مربوط با انگشتان دست به ویژه مشت‌کردن و بازکردن انگشتان انجام و پیگیری شود، در آن صورت احتمال بروز نارسایی در سیستم مغزی و عصبی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هر نوع فعالیت بدنی و نرمشی برای سلامتی بدن مناسب و ضروری است، یادآور شد: حتی اگر فعالیت بدنی  ناچیز هم باشد، برروی سیستم قلبی و عروقی و مغزی و عصبی و سایر بافت‌های بدن تاثیر مثبت دارد.

اباذری خاطرنشان کرد: فعالیت مناسب بدنی در صورتیکه به صورت جدی پیگیری شود، خطر ابتلا به اغلب بیماری‌های مزمن کاهش یافته و با کاهش سالهای از دست رفته و سالهای توام با ناتوانی، از مرگ‌و‌میر و ناتوانی میلیون‌ها نفر پیشگیری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: