کد خبر: ۷۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>بیماری‌ها و آسیب‌های ارتوپدی در ردیف پنج بیماری شایع در اغلب مناطق دنیا بوده و این بیماری‌ها سالانه موجب ناتوانی و مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران  افزود: تا حدود 10 سال پیش بیماری‌های عفونی در بسیاری از مناطق دنیا جزء شایعترین بیماری‌ها محسوب می‌شوند و هزینه‌های زیادی را اعم از جانی و مالی به کشورها تحمیل می‌کردند.

وی گفت: با کنترل بیماری‌های عفونی و واگیردار در بسیاری از کشورها، شیوع مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری‌ها کاهش یافت و در مقابل بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های کلیوی، مغزی، عصبی، ارتوپدی و عارضه‌های روحی و روانی گسترش یافت.

نورایی با بیان اینکه از جمله مهمترین بیماری‌های شایع و پرهزینه بیماری‌های ارتوپدی است، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بیماری‌ها و آسیب‌های ارتوپدی در ردیف پنج بیماری  شایع در اغلب مناطق دنیا بوده و این بیماری‌ها سالانه موجب ناتوانی و مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بالا بودن آمار تصادفات و بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه، بسیاری از آسب‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی ناشی از عوامل فوق است و عوامل دیگر معمولاً بعد از تصادفات  و حوادث طبیعی قرار دارند.

نورایی با اشاره به اینکه از جمله دلایل مهم مراجعات مردم به اورژانس‌ها و مراکز درمانی آسیب استخوانی و مفصلی و عضلانی است، یادآور شد: شکستگی‌های ناحیه مچ دست و پا، بازو، شانه، لگن،ران و ساعد از مهمترین آسیب‌های ارتوپدی در بین مردم است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف بسیاری از تصورات عارضه‌های ارتوپدی که علت ژنتیکی و مادرزادی داشته باشند در مقایسه با آسیب‌های ناشی از ضربات مستقیم، تصادف و حوادث غیر‌مترقبه بسیار کمتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: