کد خبر: ۷۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: 4 یا 5 برابر نیاز کشور توان تولید دارو داریم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم روز داروساز با اشاره به اینکه صنعت داروسازی  ایران از لحاظ تیراژ تولید در بهترین شرایط خود قرار دارد  اظهار داشت :  صنعت داروسازی بیش از 97 درصد داروهای کشور را تولید می کند و در داروهای" بایو تک" جز کشورهای پیشتاز است .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چند کارخانه بایوتک در کشور این داروها را تولید و یا در گایدلاین آنها برای تولید قرار دارد ؛ افزود: صنعت داروسازی به شدت در حال پیگیری ارتقا و رشد خود است و با توجه به ضوابط سختگیرانه ای که سازمان غذا و دارو برای ارتقا کیفیت گذاشته است تلاش زیادی در صنایع شروع شده است .

وی با اعلام اینکه بازار ایران گنجایش تولید این شرکتها را ندارد ؛ ادامه داد : شاید 4 یا 5 برابر نیاز کشور توان تولید داریم که این امر موجب رقابت منفی در داخل کشور می شود بنا بر این لازم است صنایع  تمام تلاش خود را در ارتقا کیفیت و ورود به بازارهای خارجی انجام دهند .

پیرصالحی با اشاره به اینکه صنایع داروسازی روی بحث های GMPو کیفیت خود کار می کنند و مذاکرات و مراوداتی  نیز در خصوص صادرات دارند ؛ خاطرنشان کرد : متاسفانه صادرات ما  نسبت به واردات دارویی کمتر است و حدود یک میلیارد دلار واردات دارویی داریم در حالی که میزان صادرات 180 میلیون دلار است.

مدیر کل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو خاطرنشان ساخت : امیدواریم بتوانیم ترازمان را مثبت کرده یا حداقل برابر با واردات کنیم یعنی اگر یک میلیارد دلار واردات دارویی داریم یک میلیارد دلار هم در مقابل صادرات دارویی داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: